צביעת חזית בניין על שום מה ולמה
מבנים ישנים, מזמנים מפגעים חדשים. את עשרות השנים של הפיח העירוני, ניתן לראות בדמות נזקי מזק האוויר וחזית בניין אפורה ודהויה. מעבר לנזק האסתטי למבנה, חלקי הבניין עשויים להתפורר ומערכות ניקוז חיצוניות עשויות להחליד ולגרום לבעיות תחזוקה קשות.
הפתרון במקרים אלו הוא לא להרוס את הבניין קליל, אלא לבצע שיפוץ חיצוני לחזית הבניין אחת לעשרות שנים. מאחר ומדובר בחידוש חיצוני בלבד, אין צורך בפינוי הדיירים ומדובר בעבודות שמסתיימות מהר מעבודות שיפוץ רגילות. כמו כן, תוצאות השיפוץ הן סביבת מגורים נעימה, שיפור התשתיות החיצוניות ותחזוקת הבניין ואף עלייה בערכן של הדירות.
1 צפייה בגלריה
"לינק"
"לינק"
"לינק"
(צילום: unsplash)
איך זה מתבצע
פרט לצביעת המעטפת החיצונית של הבניין וחידושה, שיפוץ חזית בניין כולל גם פעולות תחזוקה חיצוניות דוגמת: טיפול במרזבים, טיח מתפורר, שיפוץ וחיזוק בטון ועוד. עבודות אלו, מסייעות לחיזוק התשתיות הישנות של הבניין ועשויות למנוע נפילת טיח שעשוי לגרום לפציעות. כמו כן, חיזוק התשתיות והאיטום החיצוני, מסייעים במניעת נזילות בחודשי החורף הגשומים.
מאחר ומדובר בתהליך כולל למבנה בו מתגוררים לפעמים גם עשרות דיירים, השלב הראשוני בטרם הפנייה לחברה המתמחה בעבודות אלו, הוא קבלת הסכמה מצד כלל דיירי הבניין. בשלב לאחר מכן, ישנן מספר פעולות בירוקרטיות נוספות דוגמת קבלת היתרי בנייה, בחירת הצבעים ותכנון שאר הפעולות הנדרשות.
בשלב המעשי, ישנן עבודות הכנה שמטרתן להביא את הבניין למצב תקין ללא ברזלים חשופים או נקודות בהן חסר טיח או בטון. לאחר מכן, מתחיל הצוות המקצועי במלאכת הצביעה או השיפוץ, תוך שימוש בחומרים ייעודיים ועמידים. לאחר סיום העבודה הראשונית, מבוצעים תיקונים נקודתיים הן של תשתיות חיצוניות והן של צבע (בהתאם לסוג העבודה).
שיפוץ חזית בניין בסנפלינג
חברות המתמחות בשיפוץ חיצוני של מבנים, בוחרות בשיטות עבודה שונות ומגוונות ביניהן ניתן למצוא עבודה באמצעות סלי הרמה, פיגומים וסנפלינג. לכל שיטה את יתרונותיה וחסרונותיה כאשר, נקודת המוצא החשובה ביותר היא להשתמש רק בצוותים מקצועיים להם רישיונות וביטוח מתאים. השיטות השונות ואופן העבודה, מתאים לסוגי מבנים שונים. אולם בכל הנוגע לשיפוץ בניינים בעלי בלאי של עשרות שנים, מדובר בעבודה מאתגרת שמתרחשת לא פעם בגבהים משתנים.
בכל הנוגע לעבודות גובה בסנפלינג לדוגמה, מדובר בשיטת עבודה יסודית בה אנשי הצוות נרתמים לציוד המותאם לגלישת בניינים וכולל רתמות מיוחדות ובולמי נפילה. במסגרת פעילותם, גולשים העובדים מגג הבניין ומבצעים את עבודות ההכנה, הצביעה ואף תיקונים נקודתיים של בטון וטיח. השונה מעבודה על מתקנים המיועדים לנשיאת עובדים בגובה, הוא שלבעל המקצוע, מתאפשרת גישה גם לנקודות הבעייתיות ביותר בחזית המבנה. כמו כן, בגלל השימוש בציוד זול מבמות הרמה, עלות השירות גם היא נחשבת לנוחה יחסית.