בעידן הנוכחי - חיפוש עבודה, המתנה לתשובה וראיונות בלתי פוסקים הפכו למטרד. לא כולם זמינים לתהליך ארוך ומייגע, ובמקרים רבים – לא כולם רוצים שיידעו שהם מחפשים עבודה באופן גלוי, בין היתר בגלל שהם עדיין נמצאים במקום עבודתם אותו הם רוצים לעזוב. יתרה מכך, ידוע שחברות השמה, ובעיקר חברות השמה המתמחות בתחום מסוים, מחזיקות בארסנל משרות אטרקטיביות שקשה יהיה למצוא במודעות דרושים. היתרונות ברורים – חיפוש עבודה באמצעות חברת השמה הוא הדרך היעילה והטובה ביותר למצוא את המשרה הנחשקת. אז כיצד תבחרו חברת השמה, ומה הם הנקודות החשובות שיש לשים לב אליהן?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

החשיבות בבחירת חברת השמה נכונה

לחברת ההשמה יש אחריות רבה כלפיכם: אחריות למצוא עבורכם את המשרה המתאימה לכישורים ולרצונות שלכם, ובזמן המהיר ביותר. על מנת לבחור את החברה הנכונה לכם ביותר, מומלץ לבחון את הפרמטרים הבאים:
• מגוון של המשרות הכי טובות – מעסיקים רבים יעדיפו לפרסם את המשרות הפנויות אצלם דווקא אצל חברת השמה, ולא לקהל הרחב בעמודי הדרושים. מומלץ לבחור בחברת השמה שמציעה לכם מגוון של משרות אטרקטיביות שלא תמצאו בשום מקום אחר.
• יחס אישי וייעוץ – התקשורת עם חברת ההשמה צריכה להיות אישית ונעימה, כי האינטרס הוא משותף – למצוא לכם עבודה שתתאים לכם ושתוכלו להתמיד בה. כדי להגיע למטרה אתם תצטרכו לשלב כוחות, ובשביל זה תצטרכו חברת השמה סבלנית וממוקדת.
• חברת השמה שעובדת בשבילכם – לא כולם פנויים לחפש עבודה בעצמם, מסיבות שונות. חברת השמה פותרת את הבעיה ומחפשת עבורכם עבודה באופן דיסקרטי. יחד עם החשיבות של בחירת חברת השמה גדולה ומבוססת, כדי לבחור בחברה יעילה וזריזה שזוכרת אתכם וממשיכה לעבוד עבורכם גם כשאתם עוסקים בדברים אחרים.
• חברת השמה שמכינה אתכם לראיון עבודה – חברת ההשמה היא שלב ביניים, אחריה תצטרכו להמשיך לראיון עבודה במקום העבודה, ככל שהוא נחשב והמשרה נחשקת. חברת השמה טובה תכין אתכם לראיון המיועד ותיתן לכם נקודות לשיפור ושימור כדי שתוכלו לקטוף את המשרה אליה אתם מכוונים.

איך לבחור חברת השמה?

• השמה כללית או השמה לתחום מסוים? בשוק תוכלו למצוא כיום חברות השמה לעבודות מכל הסוגים וכן חברות השמה שמתמחות בתחום מסוים, למשל חברת השמה להייטק שתציע לכם רק משרות הקשורות בעולם ההייטק. אם אתם מגיעים מתחום נישתי ומחפשים עבודה בתחום ספציפי, עדיף יהיה לכם לבחור בחברה בעלת התמחות שמכירה את עולם המושגים ואת המשרות שמעניינות אתכם כי כך יגדלו הסיכויים שתימצא לכם משרה התואמת את הכישורים והשאיפות שלכם.
• המלצות על חברות השמה – כיום אין תחליף להמלצות, אלה יכולות להיות המלצות מחברים או מכרים שמצאו לאחרונה עבודה, אך גם המלצות שניתן למצוא ברחבי הרשת. בכל מקרה, מומלץ לבחור בחברת השמה לאחר שקיבלתם עליה מידע מהימן ממקור אמין.
• קראו אודות חברת ההשמה - התדמית והניסיון של החברה הם משמעותיים. ככל שחברת ההשמה היא גדולה ומוכרת, כך סביר להניח שהיא תעבוד מול החברות הגדולות במשק, חברות אטרקטיביות ששווה לעבוד בהן. בנוסף, חברת השמה מנוסה יודעת בסופו של דבר למצוא עבור מחפש העבודה את המשרה המתאימה לו וחוסכת הרבה מאוד זמן ועוגמת נפש.

כל הדברים שחשוב לשים אליהם לב כשפונים לחברת השמה

פניתם לחברת השמה? כדי לדעת שעשיתם את הבחירה הנכונה, מומלץ לשים לב כבר בתחילה לניואנסים הקטנים, וזאת כדי לחסוך זמן וראיונות עבודה לשווא. שימו לב שחברת ההשמה מקושרת לכמה שיותר מקומות עבודה חזקים בשוק, ואם בחרתם בחברת השמה בעלת התמחות – שהחברות הגדולות בתחום בו היא מתמחה מקבלות ממנה מועמדים חדשים. בנוסף, אחד הדברים החשובים בתהליך של חיפוש עבודה עם חברת השמה הוא יחס אישי וחם וניסיון כן ואמיתי לסייע לכם.