במסגרת ההערכות לפתיחת עונת הרחצה בחופים בשבוע הבא הודיע ראש העיר הרצליה, יריב פישר, על כוונתו לפעול למניעת כלל פעילות הרוכלות הבלתי חוקית שהתקיימה עד כה במספר חופים בעיר.
3 צפייה בגלריה
חוף זבולון
חוף זבולון
חוף זבולון
(צילום: אסנת גורארי טייב)
לדברי פישר: "חופי הים הם המשאב הטבעי והיקר ביותר שיש לעיר הרצליה והם שייכים לכל אחת ואחד מאיתנו. אחד מיעדיי המרכזיים הוא לשוב ולהחזיר את החופים היפים שלנו להיות המסודרים והמטופחים ביותר בישראל, לייצר סביבה חופית שתיתן מענה למגוון קהלים ביניהם גולשים, חובבי ספורט חופי וימי ועוד. החופים שלנו יהיו שווים לכולם וכל שימוש בהם ייעשה אך ורק בצורה חוקית ומוסדרת".

3 צפייה בגלריה
(חוף זבולון | צילום: אסף פרידמן )

עוד הוסיף כי "לא ייתכן שבעלי אינטרסים מסחריים ישתלטו על המרחב החופי - במידה ותתקיים פעילות רוכלות היא תבוצע תחת פיקוח, בקרה והסדרה".

3 צפייה בגלריה
ראש עיריית הרצליה יריב פישר
ראש עיריית הרצליה יריב פישר
ראש עיריית הרצליה יריב פישר
(צילום: דוברות העירייה)

בשלב הראשון, כבר בשבוע הקרוב תפעל העירייה להוצאת צווי סגירה לעסקים הלא חוקיים בחופים. עם פתיחת העונה, הערייה, באמצעות רשות החופים ומינהל התפעול, תהדק אכיפה על רוכלות בלתי חוקית ותמנע הנחת שולחנות, שמשיות וכיסאות בשטחי החוף שאינם מיועדים לכך. בשלב השני, העירייה באמצעות אגף רישוי עסקים, תבחן פתרונות שונים לנושא אספקת מזון ושתיה לנופשים בחוף, באמצעים שאינם מהווים פלישה לשטח ציבורי.

קראו גם:

אחד העסקים שנמצא על הכוונת של ראש העירייה הוא אסיר משוחרר שלו מסעדה הנמצאת בחוף זבולון בעיר. השבוע הוציאה העירייה לבעל העסק הודעת פינוי מיידית. גורמים המעורבים בעסקים אלו אמרו בתגובה: "יריב פישר הוא טירון פוליטי, אפשר לבוא לקראת הרוכלים שמנסים להתפרנס, האגרסיביות שלו תיענה באגרסיביות. אם פישר רוצה מלחמה, הוא יקבל אותה".