מהי הלוואה בנקאית?
הלוואה בנקאית היא הלוואה אשר ניתנת ללקוחות הבנק. זה יכול להיות בסניף בו אתם נמצאים או בסניפי בנקים שונים. הלוואה בנקאית היא ההלוואה המשתלמת ביותר מכיוון שהריבית שלה נמוכה ביחס לחברות אחרות. אך על מנת לקבל הלוואה בנקאית חשוב להראות יציבות תעסוקתית ו-3 תלושים עבודה אחרונים כולל הצגת פיקדונות וחסכונות. ברוב ההלוואות הבנקאיות גם נדרשים ערבים, ועל מנת לקבל את ההלוואה יש צורך להגיע לסניף הבא למלא ניירות בקשה להלוואה.
1 צפייה בגלריה
מה ההבדל בין הלוואה בנקאית לחוץ בנקאית?
מה ההבדל בין הלוואה בנקאית לחוץ בנקאית?
מה ההבדל בין הלוואה בנקאית לחוץ בנקאית?
(צילום: depositphotos)
מהי הלוואה חוץ בנקאית?
הלוואה חוץ בנקאית, היא הלוואה אשר ניתנת מטעם גוף חוץ בנקאי ולא קשורה לבנק. ההלוואה יכולה להינתן ע"י חברות האשראי, חברות פיננסיות או חברות ביטוח. בהלוואה חוץ בנקאית, הריבית יותר גבוהה מאשר הריבית בבנק, מה שמשפיע על גובה החזר ההלוואה מדי חודש. כמו כן, בהלוואה חוץ בנקאית אין צורך להגיע למקום עצמו כמו שנהוג בבנק והכל נעשה דרך אתר האינטרנט או דרך הטלפון עם נציג בנקאי. כמו כן, הלוואה חוץ בנקאית אינה דורשת ערבים כמו שהבנק דורש, לכן קל יותר לקחת אותה.
מהם ההבדלים בין הלוואה בנקאית להלוואה חוץ בנקאית?
מאחר שמדובר על שני סוגי הלוואות אשר שונות אחד מהשני, קיימים הבדלים בין הלוואה בנקאית אשר ניתנת דרך הבנק לבין הלוואה חוץ בנקאית הניתנת ע"י גוף חוץ בנקאי שלא קשור לבנק. ההבדלים בין השניים שונים בכמה פרמטרים עיקריים שהם:
אחוז הריבית- בהלוואה חוץ בנקאית אחוז הריבית על הלוואה היא גבוהה יותר מאשר אחוז הריבית בבנק. כמו כן, אם החזרי ההלוואה שלכם הם לתקופה קצרה תשלומי החזר ההלוואה שלכם יהיו גבוהים והריבית אף תוסיף עליהם.
פריסת תשלומים- פריסת תשלומי ההלוואה מדי חודש קשורה לפריסת הלוואה לאורך השנים. לרוב פריסת התשלומים תהיה עד חמש שנים, אך הריבית הגבוהה משפיעה על גובה החזר ההלוואה בהלוואות חוץ בנקאיות.
גובה סכום ההלוואה- גובה סכום ההלוואה בהלוואה חוץ בנקאית היא גבוהה יותר מאשר הלוואה בנקאית עקב הריבית הגבוהה שהיא כוללת. לכן חשוב לקחת בחשבון את סכום ההלוואה שאתם רוצים לקחת וכמובן את הריבית שתשלמו בנוסף עליה.
תשלומי החזר ההלוואה- מאחר שהריבית הגבוהה של הלוואה חוץ בנקאית משפיעה על החזר תשלומי ההלוואה, החזרי תשלומי ההלוואה הם גבוהים יותר ביחס לתשלומי החזר ההלוואה דרך הבנק.
תהליך בירוקרטי ארוך- על מנת לקבל הלוואה בנקאית אתם צריכים להגיע לסניף הבנק שלכם או לבנק אחר, למלא טפסים לבקשת הלוואה, להראות 3 תלושי משכורות, להציג פיקדונות וחסכונות ואף להציג ערבים במידה ונדרש. לעומת זאת, בהלוואה חוץ בנקאית ע"י גוף חוץ בנקאי אין צורך להגיע והכל נעשה דרך הטלפון עם נציג בנקאי או דרך האתר.
"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."