כששומעים את השם עופר לוי (46), המתמודד האלמוני שטרף את הקלפים וניצח את הבחירות שהתקיימו ביום שלישי לראשות מרצ, מנסים להיזכר מאיפה השם הזה זכור. אלא שאז הוא מזכיר שהוא בא מכדורגל, ומשחיל איזו מילה על בני יהודה ומכבי תל אביב, ופתאום הכל חוזר.
בשביל חובבי ספורט, עופר לוי הוא חתיכת נוסטלגיה. ובכל זאת, המקום האחרון שציפית לפגוש את מי שכיכב בשנות ה-90 בהגנה של התרנגולים משכונת התקווה (הכינוי של בני יהודה), הוא בראש רשימת מרצ ההרצליינית. אולם אחרי שיחה של חמש דקות עם המנצח, פתאום החיבור הזה מתחיל להשמע די הגיוני.
2 צפייה בגלריה
"יש לנו נבחרת טובה במפלגה". עופר לוי | צילום: יהודה עשור
"יש לנו נבחרת טובה במפלגה". עופר לוי | צילום: יהודה עשור
"יש לנו נבחרת טובה במפלגה". עופר לוי | צילום: יהודה עשור
"אני הרצלייני במקור, גרתי פה כל החיים", מספר לוי (46) מאמן כדורגל במחלקת הנוער של הפועל רעננה במקצועו. "התפקדתי למרצ לפני הרבה שנים. אני פעיל בשנים האחרונות גם במרצ הרצליה", הוא מסביר את הדרך שבה הוא מצא את עצמו בראש הפירמידה של הסיעה בעיר. "חברים צעירים פנו אליי והחלטתי להתמודד, לשנות מבפנים. חשוב להדגיש שנבחרה לנו נבחרת צעירה, טובה ורעננה יחד עם ותיקים".
רגע, אבל ממתי אתה פוליטיקאי?
"אני עדיין לא פוליטיקאי, אני עדיין לא שם. אבל כמו שעולים מהנוער לבוגרים? זה לוקח זמן, אני אגיע לזה".
אתה יודע, הרבה נופלים במעבר מהנוער לבוגרים.
"בסדר, אבל אם אתה מספיק טוב והעלו אותך, אז אתה תקבל הזדמנות".
ומחשבות על ראשות העירייה, זה משהו שעובר בראש?
"אני לא מתמודד על ראשות העירייה בינתיים. בטח לא בשלב הזה. ואני לא אקבל את ההחלטה הזו לבד. יש לנו מטה, אני לא סוליסט, אני עובד בקבוצה. יש אחריי נבחרת טובה שאני מקווה שיחד נוכל להגדיל את הגודל של מרצ בהרצליה. אני מודה לכל מי שעזר ותמך".
אוקיי, אבל אילו אג'נדות אתם רוצים לקדם?
"תראה, אנחנו יום אחרי הבחירות ואני לא מתכוון לפרוש את כל המשנה שלנו, אבל שיהיה ברור, אנחנו נעבוד קשה ונשים את התושב במרכז. זה מה שיעניין אותי. איכות החיים וצרכיו של התושב. אני מכיר את תושבי הרצליה זה הרבה שנים, אם זה מהכדורגל, אם זה מהשכונות, מכל מקום, ואני שומע את המצוקות של האנשים ואני שומע את הבעיות של האנשים והמטרה זה לדאוג לתושב".
2 צפייה בגלריה
עופר לוי מרים את גביע הטוטו. 20 בפברואר 1997 | צילום: ראובן שוורץ
עופר לוי מרים את גביע הטוטו. 20 בפברואר 1997 | צילום: ראובן שוורץ
עופר לוי מרים את גביע הטוטו. 20 בפברואר 1997 | צילום: ראובן שוורץ
כשאתה אומר לדאוג לתושב, זה לא משהו שקורה בין כה וכה בעיר?
"אני לא חושב. יש פה הרבה מחשבה על התושב העתידי של הרצליה, אם אתה מבין למה אני מתכוון, על איך להגדיל ושוכחים את מי שנמצא פה בהווה ואלה שעוזבים אותנו על הדרך".
אתה יודע מפלגת מרצ בשביל מישהו מבחוץ זה לפתוח חנויות בשבת, שיוויון וזהבה גלאון?
"לזהבה גלאון אין קשר. אנחנו בעד שבת חופשית לנו ושבת חופשית להם. אנחנו בעד לשמור את הסטטוס קוו. פה פותחים חנויות בשבת, זה מה שהיה ואנחנו בעד לשמור על כך. חייה ותן לחיות".
מה הנגיעה שלך לפוליטיקה באמת?
"האמת שלא למדתי את זה, אבל יש לי את זה גם מבית. אחותי (מיטל להבי, א.י.) היא סגנית ראש עיריית תל אביב, ויו"ר סיעת מרצ בתל אביב, אבל בניגוד אליה אני עדיין הרצלייני".
שאלה אחרונה לסיום, הבחירה בך הייתה חתיכת הפתעה, היו מועמדים קולניים ובולטים ממך.
"אתה רואה? יש הפתעות. אני עשיתי עבודת שטח. היו שדיברו, אני שתקתי, חיכיתי להזדמנות שלי ואני כרגע עשיתי את הקפיצה הראשונה לבוגרים, אם נדבר בשפה של כדורגל".
יחד עם לוי שגבר על עמית מרלה בהתמודדות על ראשות הסיעה, נבחרה נבחרת מעניינת כשלעצמה כשמי שגרפה את מירב הקולות, למעט לוי, היא משפטנית צעירה בת 27 בשם דניאל אייזנברג. במקום השלישי נבחר הפעיל הוותיק יונתן יסעור ואחריו הפעילים שחר לוי ו-וורן גרין.