ד"ר לנקרי למדה רפואה בבוקרשט כשהבחירה ברפואת משפחה הייתה עבורה קלה וברורה במיוחד. "זהו לב ליבה של הרפואה והקשר עם המטופלים, זה המקום בו אנחנו מכירים אותם מהלידה ועד שנפרדים מהם, אנחנו מכירים משפחות שלמות ויש לנו אפשרות לטפל בהם בכל שלבי חייהם ובכל מיני סיטואציות, זוהי בדיוק רפואה מונעת ובעיני זו שליחות – למנוע מאנשים מחלות קשות על ידי טיפול נכון וחיסונים, ולדעת מתי לבצע בדיקות דם ואילו תרופות יש לקחת", מספרת ד"ר לנקרי.
3 צפייה בגלריה
ד"ר נטע לנקרי
ד"ר נטע לנקרי
ד"ר נטע לנקרי
(צילום: יאיר שגיא)
לאחרונה נפתחה מרפאת הלהט"ב בהרצליה אותה מנהלת ד"ר לנקרי, "מדובר בשירות חדש שלא היה קודם לכן בהרצליה ומטרתו לקחת את הדברים הטובים שברפואת המשפחה ולדייק אותם עבור אוכלוסיית הלהט"ב שלעיתים זקוקה לגישה מסוימת בסביבה בטוחה, במקום מכיל ומחבק". ד"ר לנקרי לא הגיעה לפתיחת המרפאה במקרה, כאחות גדולה לטרנסג'נדר היא צפתה בקשיים רבים במהלך הדרך. אחיה, ד"ר עידו קטרי, דוקטור למשפטים ופעיל למען זכויות טרנס, הוביל אותה לחקור בעצמה את אוכלוסיית הלהט"ב. "קראתי מחקרים על האוכלוסייה שמראים כמה הם חוששים לפנות לטיפולים רפואיים רגילים, והם מגיעים יותר מאוחר לבדיקות רפואיות", מסבירה ד"ר לנקרי.
לדבריה מצד אחד אוכלוסיית הלהט"ב חוששת כיצד היא תתקבל גם כשמדובר על תחומי רפואה שלאו דווקא קשורים ישירות לנושא הלהט"בי, ומצד שני פעמים רבות לרופאים יש חוסר בידע בתחום ועמדה זו יכולה להיות בעייתית עבור המטופלים.
3 צפייה בגלריה
ד"ר נטע לנקרי
ד"ר נטע לנקרי
ד"ר נטע לנקרי
(צילום: יאיר שגיא)
"המטרה שלי במרפאה היא לתת אופציה של טיפול מותאם ותפור לכל מטופל ומטופלת, שירגישו בנוח לפנות, לשאול, להתייעץ ולקבל הכוונה, ובנוסף ישנו הטיפול בתחום רפואת המשפחה שהמטופלים מקבלים. כללית מכוונת לרפואה מותאמת לכל המטופלים, כל מטופל יכול למצוא את המקום בו נוח לו ואת הרופאים המתאימים לו מכל האספקטים, גם של רפואה מונעת, גם של בעיות אקוטיות, כרוניות וכן הלאה".
כמי שמתמחה בתחום זה ורואה עד כמה הצורך ברפואה מחבקת חשוב עבור אוכלוסיית הלהט"ב, אומרת ד"ר לנקרי שהיא מקווה שבעתיד כל הרופאים ידעו כיצד לגשת לכל המטופלים, "אנחנו עורכים הדרכות לרופאים בקהילה בכל מה שנוגע לפנייה למטופל או מטופלת שמרגישים שייכים לקבוצת הלהט"ב ולאפשר שיח פתוח ותחושה שהשהייה במרפאה היא שהייה במקום פתוח בו המטופלים יכולים לחוש בנוח להיות מי שהם".
המרפאה נפתחה רק לפני מספר שבועות והיא מיועדת לכל מי שרואה את עצמו כחלק מקהילת הלהט"ב לענייני רפואה שוטפים, וגם עבור נושאים הנוגעים לשייכות לקבוצה זו. "אני עובדת בשיתוף פעולה עם רופאים ורופאות גניקולוגים מהמרכז הרפואי מאיר ומהקהילה, רופאים כירורגים, אנדוקרינולוגים ולמעשה כך אני מספקת גם את כל המעטפת להתייעצות עבור אוכלוסייה זו". לדברי ד"ר לנקרי רפואה מכוונת אוכלוסייה היא דבר טוב לרפואה ובכלל ללהט"ב, "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לאוכלוסייה שאנחנו עובדים איתה", היא מסכמת.