לוולרי, כמו לקארי בראדשו ב'סקס והעיר הגדולה', יש תחביב יקר: היא אוהבת נעליים.
2 צפייה בגלריה
 לא סביר שנעליים יקרות נקרעות אחרי שימוש מועט
 לא סביר שנעליים יקרות נקרעות אחרי שימוש מועט
לא סביר שנעליים יקרות נקרעות אחרי שימוש מועט
(צילום: shutterstock)

לאחרונה קנתה זוג ייחודי ומדוגם ברשת מוכרת במאות שקלים. אחרי שלושה חודשים של נעילה (לא יומיומית ולא אינטנסיבית), הנעל השתפשפה ונקרעה. ולרי חזרה לחנות וביקשה שיתקנו את הנעל, כי מניסיונה, לא סביר שנעליים יקרות מתבלות כך אחרי שימוש כה מועט. המוכרת בחנה את הנעל, פסקה שהשפשוף והקרע נגרמו בשל שימוש לא ראוי, ולא הסכימה לתקן או להחליף.
גם ההשערה של ולרי, שאולי מדובר בכלל בפגם בייצור, נדחתה.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "הוראות חוק המכר מחייבות את העוסק לתקן כל פגם במוצר שנגרם עקב אי התאמה בזמן סביר. כאשר בית העסק מתכחש לאחרית וטוען לנזק חיצוני או לשימוש בלתי סביר, הדרך להתמודד היא עם קבלת חוות דעת מאיש מקצוע.
"במקרה של נעליים, חוות דעת פשוטה של סנדלר יכולה להספיק. עם חוות הדעת יש לחזור לחנות, ובמידה והם עומדים בסירובם ניתן לפנות לגישור או לבית המשפט לתביעות קטנות".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
כרטיסי טיסה
כרטיסי טיסה
הלכה הטיסה, הלך הכסף
(צילום: shutterstock)

טיסה לשום מקום


יוחאי ודור תכננו לטוס לסופשבוע קצר בפראג. כמה ימים לפני הטיסה קיבלו, כמו ישראלים רבים בתקופה האחרונה, הודעה מחברת התעופה על ביטול טיסת ההלוך, והובטח להם שכספם יוחזר. יוחאי מיהר לבטל את ההזמנה לבית המלון, לרכב השכור וגם את טיסת החזור.
כשפנו לחברה לקבל את הכסף עבור טיסת ה'חזור', החברה סירבה ואמרה שהביטול הוא לא בימים המותרים בחוק, לכן לא יקבלו את הכסף. זאת, למרות שמספר ימים מאוחר יותר, החברה הודיעה בעצמה לשאר הנוסעים על ביטול.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון: "יוחאי ודור אכן פעלו בהגיון ובאחריות צרכנית, אבל במידה וביטלו את הטיסה מכל סיבה שהיא לא במסגרת הימים המותרים בחוק, אין לחברה כל חובה להשיב את הכסף במידה ומדובר בשתי עסקאות שונות בחברות תעופה שונות.
אם הטיסות הלוך וחזור נרכשו באותו מעמד ובאותה חברת תעופה, הרי שביטול הטיסה הלוך מבטל אוטומטית את טיסת החזור.