אלונה, תשבת מרכז הארץ, החליטה לנצל את מבצעי סוף העונה והגיעה לקניון. בחנות של רשת מוכרת מצאה חולצה וחצאית, כל אחת מהן במחיר של 49.90 שקלים.

2 צפייה בגלריה
דייט ראשון
דייט ראשון
מגבלות ההחזר הכספי
(צילום: shutterstock)

יום לאחר מכן, עוד לפני שהוציאה את השלל מהשקית לארון, התחרטה. היא הגיעה לחנות וביקשה להחזיר את שני הפריטים. המוכרת סירבה בטענה שניתן להחזיר מוצרים שעלותם לפחות 50 שקלים. אלונה טענה שעבור העסקה כולה שילמה 99 שקלים, לכן היא זכאית להחזר, אבל את המוכרת זה ממש לא שכנע.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "תקנות הגנת הצרכן מאפשרות להחזיר כמה סוגי מוצרים, בתנאי שלא נעשה בהם שימוש ומחירם עולה על 50 שקלים. מדובר במחירו של כל מוצר בנפרד ולא בסך העסקה.
כך למשל, אם מוצר אחד עלה 51 שקלים והשני 49 שקלים, הרי שאת המוצר היקר יותר ניתן להחזיר, בתנאי שעמד בשאר התקנות המצטברות: לא חלפו שני ימי עסקים, המוצר לא נלבש, יש הוכחת קנייה ותווית המחיר לא הוסרה.
את המוצר השני, שעלה 49 שקלים, לא ניתן להחזיר.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
בתפיליון אין החזרות
בתפיליון אין החזרות
בתפיליון אין החזרות
(המחשה: shutterstock)

התפילין עלו ביוקר


קובי רכש בחנות יודאיקה, לכבוד בר מצווה של נכדו הבכור, תפילין מהודר ב-3,000 שקלים. לאחר יום, עוד לפני שהעניק אותם במתנה, נודע לו שגם הסבא השני קנה תפילין במתנה שכבר נפתחו.
הוא חזר לחנות במטרה להחזיר אותם, אבל המוכר סירב בטענה שלא מחזירים תפילין, גם כשלא מדובר במוצר עם הקדשה או התאמה אישית.
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "מוצרי יודאיקה לא נכללים בתקנות החזרת מוצרים. במקרה שלא ניתן לבטל עסקה על פי התקנות, או במקרה שבו חלף המועד להחזרת המוצר על פי התקנות, בית העסק יכול לקבוע את מדיניותו להחזרה או החלפה. ברכישת כל מוצר במכר מרחוק התקנות מאשרות חרטה תוך 14 יום. במוצרים יקרים תמיד מומלץ לבדוק את מדיניות ההחזרה, למניעת עוגמת נפש והפסד כספי.