הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה החליטה לאשר למתן תוקף תוכנית פינוי בינוי בשכונת גורדון בעיר. התכנית שאושרה להפקדה ביולי 2022 עברה מספר שינויים לפני האישור למתן תוקף.
2 צפייה בגלריה
התחדשות שכונת גורדון
התחדשות שכונת גורדון
התחדשות שכונת גורדון
(צילום הדמיה: HQ אדריכלים)
התכנית, שקודמה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בהשקעה של 1.5 מיליון שקל בשיתוף, מתפרשת על שטח של כ-43 דונם בין הרחובות ארלוזורוב מצפון, בית"ר בדרום ודרך ירושלים במזרח והיא תביא לפינוי-בינוי של 120 יחידות דיור קיימות, כאשר במקומן ייבנו 425 יחידות דיור חדשות במבנים בגבהים משתנים בין 6 ל-9 קומות תוך שמירה על קנה מידה מקומי ומאפייני השכונה הקיימים, בנוסף לחידוש הבניינים והתשתיות הישנות בשכונה מתוכננים גם כ-1,200 מ"ר למסחר ו-16 דונם למבני ציבור ולשטחים ציבוריים פתוחים. עורכי התכנית הם משרד HQ אדריכלים.

2 צפייה בגלריה
שיכון גורדון הרצליה
שיכון גורדון הרצליה
שיכון גורדון הרצליה
(צילום: עיריית הרצליה)

קראו גם:

גורי נדלר, מנהל אגף התכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "תכנית התחדשות למתחם גורדון בהרצליה מצליחה לתת מענה לחידוש מבני שיכון ישנים תוך שמירה על קנה מידה מקומי ומאפייני השכונה הקיימים. בתכנית ניתן דגש על שדרוג המרחב הציבורי בשכונה, ובכלל זה יצירת שטחים לבית ספר חדש, לשבט הצופים ולגני ילדים. תכנית זו מצטרפת למספר תכניות התחדשות המקודמות בעיר, בשיתוף פעולה מצוין בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לעיריית הרצליה, שיביאו לשיפור איכות החיים ואיכות המרחב של תושבי האזורים הוותיקים בעיר."
יריב פישר, ראש עיריית הרצליה: "זוהי בשורה של ממש לתושבי שכונת גורדון ולעיר הרצליה כולה. הפרויקט רחב ההיקף יצור תמהיל חכם של מגורים ואזורי שירות, מסחר, חינוך ופנאי לנוחות התושבים, ישדרג את איכות המגורים במקום ויהפוך את האזור כולו לאטרקטיבי, מודרני ומזמין".