לראשונה בארץ הוקמה תנועת נוער ספורטיבית וחברתית חדשה לילדים ובני נוער. מייסד התנועה שנקראת "ניקה" הוא גדי דקל מהרצליה. "המטרה שלנו היא לספק מסגרת ספורטיבית חברתית וחווייתית לאלפי ילדים. לאותם ילדים ובני נוער שפרשו מספורט, לא עסקו בספורט או שאינם יכולים לממן מסגרת אימונים מקצועית". הפרזנטור של תנועת הנוער הוא לא אחר מאשר האלוף האולימפי שגיא מוקי.
1 צפייה בגלריה
גדי דקל עם שגיא מוקי
גדי דקל עם שגיא מוקי
גדי דקל עם שגיא מוקי
( צילום: גיל לופו)
קראו גם >>>>
מאחורי הקבוצה עומדים מאמנים, אנשי כושר ופעילים חברתיים שהקימו קבוצה המיועדת ליצור מסגרת ספורט חברתית וחווייתית שמאפשרת לכל הילדים ובני הנוער לעסוק בספורט או להיות חלק ממפגשים חברתיים, טיולים, העצמה אישית וקאוצ'ינג והכשרה למנהיגות וזאת על ידי סבסוד מלא לילדים ובני נוער ממשפחות מוחלשות.
"למעלה מ-50% מהילדים והנוער בישראל אינם עוסקים בספורט", אומר המייסד ומנכ"ל עמותת "ניקה", גדי דקל. "בשורה התחתונה הם מפסידים לא רק חוויה משמעותית אלא מפספסים הזדמנות לרכוש כלים לחיים, להפוך את הספורט לחלק מאורח חייהם ובטווח הארוך לחיות חיים טובים יותר.
"אנחנו יוצרים מקום לכולם, מקום המאפשר ליהנות מספורט כחוויה המשלבת מפגש חברתי, תוכן עשיר, ערכים והעצמה.
דקל עוסק בספורט למעלה מ-15 שנים כיזם, מאמן מנטאלי לספורטאים, מפיק אירועי ספורט גדולים, מנהל מחלקת נוער ופעיל חברתי. במשך עשור ליווה (בהתנדבות) את תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", לאורך כל שנות פעילותו המקצועית שילב ספורט עם קהילה וחברה.
לצורך פעילות העמותה פתחו המייסדים בקמפיין מימון המונים לצורך גיוס תרומות.
למה נועדו התרומות?
"ראשית, שילוב ילדים ממשפחות קשות יום בפעילות ספורטיבית חברתית. שנית, רכישת ערכות ציוד אימון (ערכות אישיות). כמו כן, אנחנו מעוניינים לגייס את טובי אנשי המקצוע לפיתוח הפרויקט כדי ליצור מקום מחולל שינוי חברתי".
המנהל המקצועי של 'ניקה' הוא אביב גוילי, קואוצ'ר, מאמן כושר וקצין כושר קרבי במיל' שהשתתף לאחרונה בנינג'ה ישראל. הרכזים המקצועיים הם חי סיני ומוש פרנקל. חי ומוש הנם אנשי חינוך וספורט, בעלי תואר בחינוך גופני. מוש פרנקל פיתח את שיטת 'מושפיט' הייחודית המאפשרת יצירת חיבור רגשי לפעילות גופנית בגילאים הצעירים. חי סיני הוא מומחה בפדגוגיית ספורט, מייסד מולטי סקילס ומפתח שיטת אימון המבוססת על חשיבה ופיתוח מיומנויות מוטוריות.
"צוות נוסף של אנשי מקצוע מתחומים שונים לרבות פסיכולוגיים, אנשי חינוך וניהול מצטרף בימים אלו בכדי לבסס את מטה הפעילות שלנו ולמסד מערכי אימון ותוכן שילוו את הפרויקט".
וכאמור, הפרזנטור של העמותה הוא אלוף העולם בג'ודו שגיא מוקי שאמר עם כניסתו השבוע: "הצטרפותי לניקה היא מהמקום השלם, האידאולוגיה של ניקה והמטרות שלה מבורכות וגדולות מהחיים. דרך הספורט אפשר לשנות עולמות - וכל ילד הוא עולם ומלואו".
להשתתפות בקמפיין - לחצו כאן.

לעדכונים - חדשות הרצליה