ועדה לרפורמה בכדורגל העירוני, שהקימה עיריית הרצליה, בראשות סגן ראש העיר עופר לוי, החליטה לפעול לאיחוד קבוצות הכדורגל מכבי הרצליה והפועל הרצליה. זאת במטרה לחלץ את שתי הקבוצות שכבר שנים מדשדשות בליגה א', ולאחד אותן לקבוצה אחת שתיהנה מאיגום משאבים, תשפר את היכולת המקצועית של השחקנים ואולי תצליח לחזור לליגה הלאומית.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון הרצליה
אצטדיון הרצליה
אצטדיון הרצליה
(צילום: יוגב עמרני)
כיום, פועלות בהרצליה שלוש קבוצות כדורגל גברים בוגרים, מתוכן שתיים, מכבי הרצליה והפועל הרצליה, נתמכות ע"י העירייה. זה שנים, שתי הקבוצות משחקות בליגות הנמוכות (ליגה א') ובהתאם לכך הן לא מצליחות לעוררו עניין בציבור וסובלות ממיעוט צופים במשחקים. בנוסף, חלה שחיקה מתמשכת ברמה המקצועית, הניהולית והתקציבית של הקבוצות.
מצב זה פוגע באופן עקיף גם בהתקדמות ובאיכות של מחלקות הנוער של האגודות. בהיעדר קבוצת בוגרים עירונית מובילה וייצוגית, חלק משמעותי משחקני הנוער שגדלו ושיחקו במחלקות הנוער בעיר עוברים להתאמן ולשחק באגודות שקבוצותיהן ברמה גבוהה יותר.
3 צפייה בגלריה
עופר לוי
עופר לוי
עופר לוי
(צילום: יאיר שגיא)
ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר "הרפורמה בכדורגל בהרצליה היא דבר מתחייב לאור ביצועי העבר של שתי הקבוצות. עכשיו אנחנו נותנים לקבוצה אחת אפשרות להציג כדורגל טוב ומקצועי יותר וכולנו נרוויח מכך".
סגן ראש העיר עופר לוי: "המתווה החדש נועד להפוך את ענף הכדורגל בעיר למוביל ברמה הארצית. הרפורמה תיתן פלטפורמה לשחקנים גם במחלקות הילדים והנוער, להמשיך ולייצג את העיר ברמות הגבוהות גם בבוגרים. המטרה הסופית היא ליצור אגודה אחת מובילה תוך איגום משאבים, מקצועיים ותקציביים, שיביא לשיפור בענף. מטרה נוספת היא ליצור זהות בין הקבוצה לעיר ולהחזיר את הקהל למגרשים".
3 צפייה בגלריה
רפורמה
רפורמה
רפורמה
(צילום ארכיון: יוגב עמרני)
מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר "עיריית הרצליה תומכת מזה שנים בקבוצות מכבי הרצליה והפועל הרצליה, אבל הביצועים של שתיהן מאכזבים מאוד. לכן החלטנו על איחוד שיתרום לחיזוק משמעותי של הקבוצה וגם יציע אופק לשחקני הנוער בעיר".