כשהמתעמלת ליהיא רז השיגה באוקטובר את הכרטיס האולימפי לפריז 2024, ראשי ענף ההתעמלות הרעיפו שבחים על המתעמלת המכושרת שייצגה את ישראל בטוקיו 2020, וידעו היטב שהרבה מהקרדיט מגיע לצוות המקצועי שלה בהובלת המאמנת שלה מורן קלפנר.


2 צפייה בגלריה
קלפנר ורז. מאמנת אותה מגיל 6
קלפנר ורז. מאמנת אותה מגיל 6
קלפנר ורז. מאמנת אותה מגיל 6
( צילום: פרטי)

את יכולתה של קלפנר העומדת מאחורי הצלחתה של רז מכירים היטב בענף ולא בכדי אותה קלפנר (41) מונתה לאחרונה לשמש חלק מצוות האימון של נבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים בזכות הצלחתה להשפיע ולא רק בפן המקצועי אלא גם על אישיותה של רז בדרך לפסגה.
קלפנר, נשואה ואמא לשניים מהרצליה, היתה מתעמלת בעצמה מגיל 6. "בעקבות הסרט 'נדיה' גם אני רציתי ללמוד לעוף", היא משתפת, כשלטענתה עד היום היא מדגישה לחניכותיה כי להיות מתעמלת זה הכי קרוב לעוף שאפשר.
לאחר שסיימה את דרכה כמתעמלת פעילה ולאחר שחרורה מהצבא, החלה קלפנר בקריירת האימון ופתחה קבוצה תחרותית. גייסתי שתי בנות בהתחלה והמשכתי בניסיונות גיוס בגני ילדים ושם מצאתי את ליהיא, או כפי שאני קוראת לה, ליקי. ליקי היתה קטנטונת בת שש עם שיניים חסרות. ידעתי שהיא משהו מיוחד כשראיתי אותה. היה בה כבר אז משהו אחר".

2 צפייה בגלריה
קלפנר ורז. מאמנת אותה מגיל 6
קלפנר ורז. מאמנת אותה מגיל 6
קלפנר ורז. מאמנת אותה מגיל 6
(צילום: פרטי)

מסתבר שההימור הצליח.
"היום היא כבר בת 20, חיילת משוחררת, ואנחנו ביחד כבר 13 שנה עם הפסקה קטנה בדרך. יש לנו קשר מיוחד".
תרחיבי.
" אני יודעת מה היא מרגישה בלי שתגיד מילה. אני יודעת מתי לתת לה רגע ולשחרר, מתי לתת מילת חיזוק. עברנו דרך כדי להגיע למקום הזה .אנחנו המון יחד. ליקי מתאמנת כל יום, לפעמים פעמיים ביום בא.ס רמת השרון".
ומה קורה שפחות הולך?
"ידענו ללמוד מהדברים הפחות טובים, לשנות, לחזק ולהתרומם מזה לפעם הבאה. ליקי היא ווינרית גדולה".
וביום שליקי תפרוש?
"היא תהיה טובה בכל מה שתבחר לעשות. היא לא תעצור עד שהיא תצליח. כמובן, שיש יורשת ויותר מאחת . במועדון שלנו יש ילדות מוכשרות וצוות מקצועי טוב ואווירה טובה, מה שמוביל להישגים".
אולימפיאדת פריז מתקרבת.
"אנחנו עובדים קשה כדי לשפר את דרגות הקושי, להכין אלמנטים ברמה גבוהה יותר כשהמטרה שעומדת לנגד עייננו היא גמר 24, גמר קרב רב".
וטיפ על התרגיל.
"הרגשתי שחייב להיות ייצוג יהודי והמורה לבלט שלנו, ילנה מאיזון, בנתה לליקי תרגיל קרקע חדש על המוזיקה ' הבה נגילה'. מחכה להתרגש יחד איתה על המגרש".