יוסי בניון אמנם תלה את הנעליים לפני כמה שנים, אבל השם בניון מככב שוב על הדשא הירוק. הפעם זה דווקא הצד הנשי של המשפחה: מאי בניון, הבת של יוסי ומירית. מאי, אוטוטו בת 17, עלתה השבוע מהנערות של רמת השרון לקבוצת בוגרות ומתחילה את דרכה בעולם של כדורגל הנשים עם השם המחייב על החולצה, וכמובן גם המספר של אבא - 15. משפחת בניון, שעברה להתגורר ברמת השרון לפני שנים אחדות, רשמה את מאי לקבוצת הנערות המקומית, ועכשיו הגיע זמנה להצטרף לליגה של הגדולות. גם היא, בדיוק כמו אבא יוסי, משחקת במגוון תפקידי הקישור.
1 צפייה בגלריה
יוסי ומאי בסרביה. "נותן לה את הספייס להצליח בכוחות עצמה"
יוסי ומאי בסרביה. "נותן לה את הספייס להצליח בכוחות עצמה"
יוסי ומאי בסרביה. "נותן לה את הספייס להצליח בכוחות עצמה"
(צילום: פרטי)
בניון ג'וניור הצטרפה השבוע לסגל הבוגרות במשחק החוץ שלהן בסרביה במסגרת מוקדמות ליגת האלופות מול האלופה המקומית, שהסתיים בתבוסה מוחצת של רמת השרון, 4:0. לנסיעת הבכורה של הבת הצטרף גם האב הגאה, שהגיע לסרביה כדי לעקוב מקרוב אחרי היורשת.
"מאי הצטרפה אלינו מקבוצת הנערות. היא הגיעה עם רצון אדיר. ילדה נהדרת ומוכשרת, שרוצה להתקדם", מספר מאמן הקבוצה גל אדיר. "היא מצטרפת לקבוצה טובה, שרצה ביחד כבר הרבה זמן. זה לא יהיה קל, אבל היא תעבוד קשה ותשתלב כמו שצריך. היא משקיעה מאוד, ורואים שהיא רוצה להצליח ומאוד אוהבת את המשחק הזה. היא כמובן צריכה להמשיך לעבוד ולהתקדם, אבל הבסיס שלה טוב".
קפטנית רמת השרון ויו"ר ארגון השחקנים קארין סנדל מסייעת למאי להתאקלם ולהשתלב בקבוצה. "מאי שחקנית צעירה, מוכשרת ומבטיחה", אומרת סנדל. "אם היא תמשיך לעבוד קשה ולהתמיד היא תגיע רחוק ותצעד בדרך של אבא שלה. זה לא יהיה קל, אבל היא חזקה ומכוונת מטרה, ויפה לראות את זה אצלה. יש קריירה שלמה לפניה. היא מאוד אוהבת כדורגל, זה בדם שלה".
אדווה טוויל, מנכ"לית המועדון ומי ששיחקה ברמת השרון שנים רבות, מספרת על ההחלטה להעלות את מאי מהנערות לבוגרות. "מאי מגלה יכולת טובה וזה הזמן לקדם אותה", היא אומרת. "מאי ילדה בוגרת וחזקה מאוד בראש. היא לא נופלת מאף אחת בבוגרות מבחינת כושר גופני והיכולת לעמוד בלחצים. אני בטוחה שהיא תשתלב מצוין. יש לה עוד הרבה עבודה והיא יודעת את זה. היא צריכה לקבל ביטחון לעשות את הדברים שהיא יודעת, והקבוצה תעזור לה להשתלב. מאי עולה לשחק עם השחקניות הכי טובות שיש, וזה בטח יעזור לה להשתפר".
אבא יוסי אמנם נסע עם הקבוצה לסרביה, אבל הוא משתדל להשקיף מהצד ולתת למאי את האפשרות לגדול ולהתפתח בכוחות עצמה.
"יוסי הוא לא מהאבות שמתערבים. הוא באמת נותן לה את כל הספייס להצליח בעצמה", אומר גל אדיר."יוסי הוא אישיות נהדרת. כולנו מכירים את היכולת האדירה שלו ואת התרומה שלו לכדורגל הישראלי, אבל זאת הבת שלו והיא עומדת בפני עצמה".
סנדל: "יוסי בניון הוא אגדה מהלכת, גם כבנאדם וגם כשחקן. כשאת הבת שלו יש לך בסיס טוב מאוד להצלחה, כי הגנטיקה כבר שם. יוסי הצטרף אלינו למסע בסרביה, התאמן איתנו ונתן השראה גדולה לכל הבנות. זכינו לכבוד הזה שמשפחת בניון היא חלק מהמועדון שלנו".
טוויל: "יוסי ממש לא מעורב. הוא רוצה שמאי תהיה שם בפני עצמה, ולא בגלל שהיא הבת שלו. הוא ממש נהדר בעניין הזה, כי זה מאפשר למאי לעשות את הדברים כפי שהיא יכולה ורוצה. כמובן שהוא מאוד תומך, אבל גם נותן לה להתנהל בצורה שהיא יודעת. גם בקבוצה לא נותנים דגש לעניין הזה שהיא הבת של בניון. ברור שזה מעניין, אבל היא שחקנית כדורגל בפני עצמה ואני מקווה שהעניין סביבה לא יפגע בה אלא ירים אותה. היא באמת עלתה לבוגרות בזכות עצמה, ומשחקת בזכות מה שהיא עושה על המגרש".