לפני כחודשיים (דצמבר) אישרה הוועדה המחוזית תוכנית של הכשרת הישוב למלון בחוף הים של הרצליה פיתוח, סמוך לרחוב גלי התכלת בעיר (ליד מלון השרון). הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה את התנגדויות השכנים, וכעת מפרסם עיתון "כלכליסט" כי השכנים פנו לבית המשפט בדרישה לבטל את אישור התוכנית ולשנות את ייעוד הקרקע לשטח ציבורי פתוח.
1 צפייה בגלריה
השטח בו אושרה בניית המלון
השטח בו אושרה בניית המלון
השטח בו אושרה בניית המלון
(צילום: אוראל כהן)
מדובר בקרקע בת 8 דונם ברחוב גלי תכלת שיש לה תוכנית בנייה מ־1968 להקמת מלון פאת ים, שטרם מומשה עד היום, ולאחר ועדות שונות ודיונים, הוועדה המחוזית אישרה כאמור תוכנית שמאפשרת להקים מלון רק בחלק המזרחי של הקרקע, במרחק של יותר מ־100 מטר מהים.
11 משפחות המתגוררות ברחובות גלי תכלת, המעפילים וחבצלת השרון הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב בה הם דורשים לבטל את ההחלטה לאשר את הקמת המלון, ולשנות את ייעוד הקרקע לשטח ציבורי פתוח.
בעתירה נכתב: "לא ייתכן שמשאב הטבע כמעט היקר ביותר, חוף הים, ייוותר בידיים פרטיות ויהיה תלוי בחסדיהם של בעלים פרטיים. מדובר בחוף ים בשטח בעל ערכיות גבוהה בחלק ממצוק הכורכר. שמירה על השטח כמשאב ציבורי מוטלת על כתפי הרשות, וזו אינה רשאית להעביר את האחריות לכתפי חברה שמטרותיה עסקיות בלבד".
לטענת השכנים אם התוכנית תאושר הם ייפגעו קשות מאחר שהם מתגוררים בסמוך לקרקע, וחלקם אף גובלים בה ממש: "מדובר בשכונה שלווה של בתים צמודי קרקע, בעלי קומה אחת או שתיים לכל היותר. הרחובות בשכונה צרים וחד־סטריים. חלק גדול מהבתים בשכונה נהנה ממבט פתוח לים בכיוון מערב. המלון ייצור תעבורה משמעותית של אורחי מלון, משאיות אספקת וציוד המתנקזים גם לכיכר דה שליט, ותיווצר פגיעה תחבורתית משמעותית".