שכונה חדשה תוקם בהרצליה על רקעות חוף התכלת. מי שיתכנן ויגיש להפקדה את תכנית הבניה במקום היא, באופן נדיר, הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב.
1 צפייה בגלריה
חוף התכלת בהרצליה. צילום: אייזנברג גרופ
חוף התכלת בהרצליה. צילום: אייזנברג גרופ
חוף התכלת בהרצליה. צילום: אייזנברג גרופ
הסיבה: הקו הירוק של הרכבת הקלה עתיד לעבור במתחם, על קרקעות שמחזיקים בעלים פרטיים. אותם בעלי הקרקעות אשר יופקעו לתוכנית העתידית יימנעו נת"ע והוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה מתשלום פיצויי הפקעה. בעלי קרקע מופקעת שיודיעו כי הם מעוניינים לקבל פיצויי הפקעה במקם זכויות בנייה, יהיו זכאים לכך. תנאי למימוש התוכנית הוא כי תוכנית האיחוד וחלוקה תאושר בתוך 10 שנים. במידה והתוכנית לא תאושר בפרק זמן זה, יהיו בעלי הקרקע המופקעת זכאים לפיצויי הפקעה בלבד.
יש לציין, כי ההחלטה להפקיע מהרשות המקומית את הליכי התכנון עלולה להביא לבינוי אינטנסיבי ללא תשתיות מתאימות בשטח העיר, כפי שראינו בתוכניות הבניה ברובע הצפוני בהרצליה.
כזכור, לפני כשנה הגישה הוועדה המקומית את תכנית הבניה במתחם חוף התכלה המשתרעת על שטח של כ-2,200 דונם לאורך רצועת החוף בעיר. היא כוללת 11,500 דירות, 3,500 חדרי מלון, כ-200 אלף מ"ר לשטחי ציבור, תעסוקה ומסחר, טיילת לאורך מצוק כורכר סמוך לים ופארק ארכיאולוגי