הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד את תוכנית להקמת מתחם "ביג" ברמת השרון: שני מגדלי תעסוקה בני 50 קומות.
2 צפייה בגלריה
מתחם ביג בגלילות
מתחם ביג בגלילות
מתחם ביג בגלילות
(צילום הדמיה: יסקי מור סיוון אדריכלים)
בשטח התוכנית מתבצעות בימים אלו עבודות להקמת מתחם "ביג" שהינו מבנה מסחרי בן שתי קומות, ומעליו מגדל תעסוקה בן 45 קומות.
הוועדה המחוזית אישרה הקמת מגדל שני בתחום המתחם, כך שיכלול סה"כ שני מגדלי תעסוקה של עד 50 קומות. בנוסף, התוכנית כוללת גם 4,500 מ"ר עבור שטחי ציבור. סה"כ מוספיה התוכנית 95,000 מ"ר על השטחים המאושרים כיום במתחם.

2 צפייה בגלריה
מתחם ביג בגלילות
מתחם ביג בגלילות
מתחם ביג בגלילות
(צילום הדמיה: יסקי מור סיוון אדריכלים)

השטח בו מתוכננת התוכנית, עתיד לשנות פניו לאור הקמת תחנה של קו מטרו M3. בימים אלו מקודמת תוכנית מדיניות למתחם צפון גלילות כולו, הבוחנת מכלול של נושאים תכנוניים בתחום צפון גלילות, היות והשטח נכלל בתחום תמ"א 70. בהתאם להוראות התמ"א, הקובעת בהוראותיה כי באזורי פיתוח, הבניה תקודם לפי תכנון למתחם הפיתוח בשלמותו. תוכנית המדיניות צפויה לדון במליאת הוועדה המחוזית בחודשים הקרובים.
תוכנית מתחם ביג הינה תכנית מתאר מקומית המציעה עיבוי הבינוי המאושר לתעסוקה, ברוח מסמך המדיניות המתגבש.
בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית, התוכנית אינה מוסיפה חניות על הקיים, אלא נסמכת על מערכות הסעת ההמונים המתוכננות במרחב: מטרו והקו הירוק של הרכבת הקלה, וקובעת תקן חניה מופחת. כמו כן, התוכנית מסדירה מעברי גשרים לכיוון מערב, מעל כביש ארצי מס' 2 (כביש החוף), על מנת להבטיח קישוריות מיטבית בין העיר רמת השרון, דרך העיר הרצליה לקו הירוק של הרכבת הקלה ועד לים.
בשטח התוכניות חלו מגבלות גובה הן בשל נתיבי טיסה בין היתר משדה התעופה "דב הוז". בשנת 2019 השדה נסגר ופונה, ומגבלות התעופה אשר נבעו ממנו הוסרו דבר שאפשר את קידום התוכנית.
קראו גם:
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "התוכנית ממוקמת במיקום אסטרטגי אשר עתיד להיות איזור תוסס של תעסוקה, מגורים ושטחי ציבור כל זאת תוך התבססות על עתיד האזור מוטה 2 תחנות מטרו וקירבה לקו הירוק של הרכבת הקלה ותחנת רכבת ישראל".