הביטוח הלאומי פרסם אתמול (ראשון) את דוח השכר למחצית הראשונה של 2025, עם השוואה לתקופה המקבילה בשנת 2024. על פי דוח השכר – השכר החודשי הממוצע לשכיר במשק עלה בכ-4.5% ועמד על 15,098 שקל, בהשוואה ל-14,655 שקל באותה התקופה המקבילה.
קראו גם:
העיר הגדולה (מעל 75 אלף תושבים) שבה השכר הממוצע הגבוה ביותר היא הרצליה — 22,951 שקל לחודש ברוטו. אחריה רעננה – 22,565 שקל לחודש, מודיעין — 22,512 שקל לחודש ותל אביב רביעית עם 22,359 שקל לחודש, כפר סבא ממוקמת במקום החמישי - 20,674 שקל לחודש, כך עולה מדו"ח השכר של הביטוח הלאומי למחצית הראשונה של 2025 המתפרסם גם הוא היום.
לראשונה, השכר החודשי הממוצע לשכיר חצה את רף ה-15 אלף שקל - ועמד בחצי הראשון של השנה על 15,098 שקל, לעומת 14,655 שקל בחצי הראשונה של 2024 — גידול ריאלי של כ־ 5.4%. השכר החציוני לשכיר בחצי הראשון של 2025 עמד על 10,586 שקל, לעומת 10,244 שקל במחצית הראשונה של 2024. הפער בין השכר הממוצע שמושפע מהמשכורות הגבוהות בהייטק לשכר החציוני שאינו מושפע מהן עומד על 43%, פער גבוה מאוד שמשקף את פערי הענק בחברה הישראלית. השכר הממוצע בחודש יוני 2025, החודש האחרון בדו"ח הביטוח הלאומי, עמד על 15,452 שקל לעומת 14,219 שקל בלמ"ס – פער של 8.7%. חציון השכר עמד ביוני על 11,009 שקל בחודש.




