"המצב לא טוב. המשפחה שלי שבורה ומרוסקת'', מבהירה שמחה, אמו בת ה-30 של רפאל דגאי בן ה-5 שנפצע אנוש בתאונת פגע וברח. ''המצב מאוד קשה. אני מבקשת שאנשים יתפללו בשביל הילד שלי. הוא לא מתפקד ומחובר למכונת הנשמה בשניידר ואני כל הזמן לצדו". שמחה שעדיין לא מעכלת את אשר קרה מוסיפה: ''אין לי מושג מי זאת האישה שפגעה בילד שלי, אבל אני יודעת שהיא נסעה במהירות ופגעה בו. אם היא אמא, אני לא מבינה איך היא יכלה להפקיר ככה את הילד שלי?''.
2 צפייה בגלריה
רפאל דגאי בבית החולים שניידר
רפאל דגאי בבית החולים שניידר
רפאל דגאי בבית החולים שניידר
(צילום: פרטי)
נזכיר כי ביום שבת האחרון בשעה 17:00 נדרס רפאל דגאי בן ה-5 בשדרות בן גוריון בנתניה ונפגע באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים לניאדו עם פגיעה רב-מערכתית וכשהוא מחוסר הכרה. לאחר מכן הוא הועבר למרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקוה. מצבו עדיין מוגדר אנוש והוא מונשם ומורדם כעת ביחידה לטיפול נמרץ כשאמו שמחה ומשפחתו מסביבו.
שתי חשודות במעורבות באירוע, האם בת ה-70 ובתה בת ה-50, נמלטו מהמקום ונעצרו במהלך הערב, לאחר שמשטרת ישראל הפעילה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לזיהוי ואיתור הרכב המעורב בתאונה. השתיים חשודות בשיבוש והעלמת ראיות, על ידי ניסיון תיקון הרכב במוסך ביום ראשון בבוקר. נסיבות התאונה עדיין נבדקות בידי החוקרים. בין השאר נבדק אם הנהגת סטתה מהנתיב ופגעה בילד בזמן שהלך על המדרכה או כשחצה את הכביש. נציין כי בכביש שבו אירעה התאונה אין מעצר חצייה ושוליים.

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: יאיר שגיא)

"הייתי אצל ההורים שלי בבית בזמן שאבא שלי לקח את שני הילדים שלי לשחק בפארק שעשועים סמוך לשדרות בן גוריון בנתניה", משחזרת שמחה את הרגע בו היא שמעה על התאונה. ''אבא שלי החזיק את שני הילדים שלי והלך איתם ביחד. הוא לוקח אותם כל שבת, רק שהפעם זה נגמר אחרת". כששמחה מתכוונת אחרת היא מתייחסת לעובדה שהנהגת פגעה לא רק בבנה הקטן שנאבק על חייו, אלא גם באביה. "אבא שלי יצא מהסיפור פצוע. הוא שוחרר מבית החולים עם שברים, חבלות ודימום ברגליים, שבר ביד ומכות יבשות", היא מפרטת וחושפת כי גם בנה הגדול עדיין בהלם מאז התאונה. "הבן הבכור שלי ממש בטראומה. הוא ראה הכל, את כל המקרה".
מה אומרים הרופאים?
"אין שינוי במצב של רפאל. אנחנו מתפללים שהמצב שלו ישתפר. הוא ילד מקסים. אנחנו רק מחכים שהוא יתעורר. אני יודעת שמחכה לנו עוד שיקום ארוך וימים לא קלים".

קראו גם:
גיסה של שמחה מוסיף: "אנחנו כועסים על הנהגת. זה פשוט בלתי נתפס שככה נהגה הפוגעת. היא פגעה בילד באור יום בסביבות השעה חמש, זה לא היה לילה, היא ראתה מה שקרה והפקירה אותו ככה על הכביש, ולא הציעה לו עזרה אפילו, אלא פשוט נסעה", הוא מספר בעצב לנוכח הטרגדיה שהכתה במשפחה. "עוברי אורח עזרו לסבא ולילד ואם הנהגת היתה מציעה עזרה, יכול להיות שהמצב שלו היה אחרת, אולי היו עושים לו החייאה או משהו שיכול היה למנוע את המצב הזה", הוא אומר בעצב. "מזל שיש לנו משפחה תומכת אז כל המשפחה התגייסה לעזור לנוכח המצב".