נרגעים (קצת): הפסקת האש המתוכננת בתוספת מזג האוויר הנעים לסוף השבוע, ולקינוח הבשורות הטובות על פיהן חלק מהחטופים, אינשאללה, חוזרים לביתם, מביאים קצת לאנחת רווחה אחרי חודש וחצי של מתח וחרדה יומיומית.
5 צפייה בגלריה
נחל הירקון
נחל הירקון
נחל הירקון
(צילום: דימה מושקו)
אז קיבצנו עבורכם מספר מקומות שכיף לבקר בהם וממש לא רחוקים מהעיר כדי שתוכלו לצאת מהבית בשעת בוקר סבירה ואפילו לחזור בזמן לארוחת צהריים עם הדודה.

טיול סובב ירקון - כפר הבפטיסטים

כרבע שעה של נסיעה מכפר סבא רעננה והרצליה וחמש דקות מהוד השרון ואתם בכפר הבפטיסטים, שער הכניסה לגן הלאומי ירקון. אפשר לטייל במסלול קצר לאורך נחל הירקון ולעשות פיקניק קטן בפינות חמד רבות במקום תחת עצי האקליפטוס. הנחל בקטע הזה נקי ובמקומות מסוימים תמצאו צמחי מים רבים, כולל הנופרים הצהובים בבריכה שקרויה על שמם. אם יהיה לכם מזל אולי תתקלו בחיות הרבות ששוכנות במקום כמו תנים, דורבנים, נוטריות, שועלים ומגוון גדול של ציפורים וברווזים. הכניסה בתשלום.

5 צפייה בגלריה
גן הברון מנשה בכפר סבא
גן הברון מנשה בכפר סבא
גן הברון מנשה בכפר סבא
(צילום: עדי אדר)

גן הברון מנשה

אפילו כפר סבאים ותיקים מופתעים לגלות שמצפון לשכונת עליה קיים מקום מופלא וקסום, מלא בצמחיה אקזוטית, קקטוסים ועצים אדירים ושמו גן הברון מנשה. למרבה הצער הגן שהיה פעם מטופח ומרהיב הוזנח בשנים האחרונות, עקב סכסוכים בין בעלי השטח לעיריית כפר סבא וחלק מהצמחים האקזוטיים מתו או נגנבו. עדיין מדובר בפנינה ושריד יפיפה ומיוחד לעבר המפואר והמרתק של כפר סבא ואציליה. הגן שהיה בעבר פתוח לקהל סגור כעת וניתן לבקר בו רק בסיורים מודרכים. ב14 יתקיים אחד כזה, אז רוצו להכיר את פינת החמד הזו לפני שתעלם לטובת בניה ונדל"ן.

5 צפייה בגלריה
גבעת הכלניות
גבעת הכלניות
גבעת הכלניות
(צילום: ארכיון)

גבעת הכלניות - אפשר גם אופניים

מי שיזדרז יוכל לנסוע לגבעת הכלניות בהוד השרון ולהנות מהשאריות האחרונות של הפריחה החורפית לפני שהקיץ מגיע. פעם, הייתה שם מזבלה, אבל עכשיו הגבעה הקטנטנה מספקת מקום נחמד לפיקניק משפחתי, מרחב לילדים ואחלה של נוף. אפשר בהחלט להביא אופניים ולנסוע בשבילים בכיף. המבנה הנטוש היה אמור להיות בית ספר שמעולם לא קם- פרט מידע שישמח ילדים בגיל מסוים ובמרחק תוכלו להבחין בצמחיה של נחל קנה. מי שלא מעלה סלפי עם פסל האופניים לא היה שם באמת.

5 צפייה בגלריה
יער חורשים
יער חורשים
יער חורשים
(צילום: גיל לרנר)

קראו גם:

יער חורשים - טיול משפחתי

מי שמחפש מקום נחמד למסלול הליכה קצר, מקום לילדים להשתובב ואפשרות לשחרר כלב, אפשר לנסוע כרבע שעה ולהנות מיער חורשים ליד נירית או להרחיק עוד קצת וללכת לטיול באחד מיערות האורנים שקק"ל נטעה סביב כוכב יאיר-צור יגאל.

5 צפייה בגלריה
הפארק האקולוגי
הפארק האקולוגי
הפארק האקולוגי
(צילום: באדיבות עיריית הוד השרון)

הפארק האקולוגי

ומי שלא מעוניין ללכת כל כך הרבה, יכול בהחלט לבלות בפארק האקולוגי בהוד השרון. פארק גדול ומרשים שבמרכזו אגם אקולוגי גדול. בפארק תמצאו שבילי הליכה, תצפיות ציפורים על האגם.