ערן קוזחי, ראש צוות הרצליה ואחראי משימות מיוחדות בארגון זק"א, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות.
2 צפייה בגלריה
ערן קוזחי
ערן קוזחי
ערן קוזחי
(צילום: זק"א תל אביב)
מאז תחילת המערכה, ערן קיבל אחריות על ניהול מחנה "שורה" האזרחי, מטעם ארגון זק"א תל אביב ומשרד הפנים. במשך חודשים נטש את ביתו ואת עבודתו ועסק במלאכת זיהוי החללים, ריכז את ניהול מערך הזיהוי והקבורה מול משטרת ישראל, אנשי הרבנות הצבאית, משרד הפנים, והמשרד לשרותי דת.
ערן עבד סביב השעון, עמד ברגישות רבה מול משפחות שאיבדו את יקיריהם וטיפל באופן אישי באלפי ממצאים שהובאו משטחי הטבח בדרום ברגישות ובאחריות עצומה.
ערן בקשר רציף והדוק עם האגף לשירותים חברתיים בעיריית הרצליה, בשגרה ובחירום - והכל בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות אמיתית.

2 צפייה בגלריה
ערן קוזחי
ערן קוזחי
ערן קוזחי
(צילום: זק"א תל אביב)

ראש העיר הרצליה, יריב פישר, בירך על הבחירה, ואמר כי "ערן מייצג עבורנו את הישראלי היפה, בעל ערכים טובים, נתינה גדולה, סולידריות, ואהבת האדם והארץ. בשעות הקשות ביותר שחוותה המדינה, ערן עזב הכל ובא לעזור, לסייע ולתרום. אין בחירה ראויה ממנו להשיא משואה ביום העצמאות".
צבי חסיד, מנכ"ל זק"א: "ערן קוזחי, זכה בהדלקת המשואה בצדק, מעטים האנשים שתרמו תרומה אישית לאורך כל כך הרבה זמן והקדישו את כל מעייניהם למען כבוד חללי המלחמה.
ערן מייצג את פניו היפות של הארגון, העוסק בקשה שבמלאכות, בצנעה ובענווה, לא עזב את המשימה עד אחרון שקי הממצאים שיזוהו ויבואו לקבורה.

קראו גם:

חיים נוגלבלט, מפקד זק"א: "ערן קוזחי הוא מתנדב ערכי המהוה סמל ודוגמא אישית לנתינה מעוררת השתהות למען הזולת. ערן עסק בליבת הזוועות מאז ה-7.10 ועד לימים אלו מתרוצץ ערן בארץ לאורכה ולרוחבה למען כבוד החללים. מבצע משימות רבות נוספות הרחוקות מעיני הציבור, בשקט ובענווה ורואה בזה שליחות לאומית וערכית".
ערן ישיא משואה לצד מתנדבת זק"א ירושלים, נורית כהן.