מזעזע: כיצד משפחה מהרצליה שנקלעה לקשיים הפכה לבת ערובה של לא פחות מכנופיית פשע המונה 13 עבריינים: סחיטות באיומים, רימוני הלם בגני הילדים, מכות ומאות אלפי שקלים.
4 צפייה בגלריה
מעצר החשודים
מעצר החשודים
מעצר החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)
איך הכל התחיל? בין השנים 2013-2014, נטל איש עסקים מהרצליה הלוואות משני גורמים בשוק האפור בסך כולל של כחצי מיליון שקל בריבית חודשית בשיעור של כ-9% בפריסה למשך מספר שנים. כשנתיים הוא שילם את התשלומים כסדרך, אך נקלע לקשיים בעסקיו וופיגר במשך חודשיים את התשלומים החודשיים.

4 צפייה בגלריה
רימון הלם. גרם לפיצוץ
רימון הלם. גרם לפיצוץ
רימון הלם. גרם לפיצוץ
(המחשה: משטרת ישראל)

במהלך התקופה הזו הגיע אחד מהמלווים אל ביתו של איש העסקים בהרצליה כשהוא מלווה בעבריינים אחרים, אשר רכבו על קטנועים, וזאת על מנת להטיל עליו אימה ולהניעו לחדש את תשלומי החוב. בהמשך לכך, שני עבריינים אחרים חסמו את הרחוב משני צדיו באמצעות קטנועים, ואחד מהם ניגש אל חלון הנהג, הכניס את פלג גופו העליון אל הרכב והוציא את מפתח הרכב ממתג ההנעה. הוציא את איש העסקים מהרכב והוליכו מתחת לביתו בהרצליה והכה אותו בפניו מספר פעמים, תוך שהוא מאיים עליו ש"בפעם הבאה שאתה תברח אני אפגע לך בילדים". בעקבות התקיפה, שב איש העסקים לשלם את תשלומי החוב.
אחרי מספר חודשים התחילו העבריינים להגיע אל גן ילדים בראשון לציון אשר בבעלותה של אחותו של איש העסקים, הטילו עליה אימה כדי שתלחץ על אחיה לשלם. באותה עת עמד החוב על סך של כ - 380,000 שקל.

4 צפייה בגלריה
רימון אזהרה עולם הפשע
רימון אזהרה עולם הפשע
רימון אזהרה עולם הפשע
(צילום המחשה: Shutterstock)

איש העסקים שלא היה יכול לשלם את החוב, עזב את דירתו בהרצליה ועבר להתגורר ברעננה מחשש לגורלו. העבריינים גילו את זה לאחר מספר חודשים והגיעו אליו ולמשפחתו ברעננה, הם צבאו על דלתות הבית בזמן שהמשפחה מסתגרת בפנים, באותה עת איש העסקים לא היה בבית, ואחרי מספר שעות עזבו את המקום. בעקבות כך החליטה המשפחה לעזוב במיידית את הבית ברעננה ועברה לכתובת אחרת שלא ידועה לעבריינים, ובמקביל, איש העסקים ירד למחתרת.

4 צפייה בגלריה
כסף שמצאו השוטרים
כסף שמצאו השוטרים
שולמו מאות אלפי שקלים
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר מספר חודשי הסתתרות חזרה המשפחה להרצליה, לדירה אחרת, בשמות בדויים. הכנופיה הצליחה לגלות את הכתובת, ושניים מחבריה, הגיעו לבית, נכנסו אליו, השאירו את הילדים בחוץ, ולקחו את איש העסקים למרפסת. במעמד מחריד זה, כשהוא חושש לחייו, הודיעו לו כי גובה הקרן של החוב עומד מעתה על 700 אלף שקל, והורו לו לשלם 200 אלף שקל בתוך שלושה חודשים.
קראו גם:
אשתו של איש העסקים נעזרה במשפחתה ובכל קרוביה וחברותיה, והעבירה להם כ-90 אלף שקל, והסבירה כי אין להם יותר כסף לשלם. העבריינים לא קיבלו זאת בעין יפה, המשיכו להטריד את המשפחה, ולאחר שהבינו כי אין להם כסף לשלם שבו והטרידו את האחות מראשון לציון והשליכו רימון הלם לעבר גן הילדים. הרימון חדר למטבח והתפוצץ.
בשל כך האחות לקחה הלוואה של 50 אלף שקל והעבירה להם בתשלומים. בעקבות מקרי סחיטה נוספים של הכנופיה, במקביל לסחיטה של איש העסקים ההרצלייני, נעצרו לא פחות מ-13 חברי הכנופיה, ובראשם המלווים וחייליהם, והוגשו כתבי אישום חמורים כנגדם. בשבוע שעבר שניים ממתוך הכנופיה הורשעו וממתין להם מאסר ארוך וממושך.