יוצרים וזוכרים את הנופלים – בגרפיטי: היום (שני) בשעה 17:00, ברחבת בניין עיריית הרצליה, יגיעו 12 אמני גרפיטי ידועים עם משפחות שכולות מהרצליה, שיקיריהם נפלו במלחמת "חרבות ברזל", ויציירו יצירות גרפיטי בהשראת סיפור הנופלים, ולזכרם.
4 צפייה בגלריה
הגרפיטי של סמל ליאור סמינוביץ ז"ל
הגרפיטי של סמל ליאור סמינוביץ ז"ל
הגרפיטי של סמל ליאור סמינוביץ ז"ל
(צילום: עיריית הרצליה)
אמני הגרפיטי יגיעו לרחבת בניין עיריית הרצליה, כדי ליצור את היצירות שלהם בלייב מול הקהל ועם נציגי חלק מהמשפחות. לאחר מכן היצירות יאוגדו לתערוכה "יוצרים וזוכרים" שתוצג ברחבת בניין העירייה ביוזמת עיריית הרצליה.

קראו גם:

בנוסף, ב-27.10, יום השנה העברי למלחמה, יתקיים טקס בהשתתפות כל המשפחות השכולות שלקחו חלק במיזם.
האמנים המשתתפים: Shir Lamdan, רובן קרפטיאן / TAG#, Style, Eat.Eye, Zivink, Shveka, Tom Bar Dov, Vivalaladybug, Orez, Sasha, Sigaluna, Arielkushi. אוצרות וניהול אמנותי: רפי בלר ורונן קאופמן.

4 צפייה בגלריה
סמ"ר עומר בלוה ז"ל
סמ"ר עומר בלוה ז"ל
סמ"ר עומר בלוה ז"ל
(צילום: פרטי)

אחד הסיפורים המרגשים שנולדו מהמפגשים: האמן תום בר דוב קיבל לדבר עם משפחתו של רס"ל (מיל') עומר בלוה, שנפל ב-20 באוקטובר. במהלך השיחה עם המשפחה, הבין כי עומר עלה לארץ במסגרת גדוד צבר ולמד בבית ספר אלכסנדר מוס בהוד השרון. ממש במקרה תום הוא אחד המורים בבית הספר והוא שמע רבות על עומר. תום התרגש מאוד שהוא זה שנבחר לצייר את הזיכרון של עומר, שאותו הכיר מהסיפורים בבית הספר וכעת, מהמשפחה הישירה.
תום יכין פורטרט ברוחו של עומר שידגישו את החיבור לארץ ולגולני.נציגי המשפחה של עומר יהיו נוכחים מחר באירוע.

4 צפייה בגלריה
אורי ג'רבי
אורי ג'רבי
אורי ג'רבי
(צילום: באדיבות המשפחה)

בנוסף, גם סבא וסבתא של סמ"ר אורי ג׳רבי ז"ל יהיו נוכחים באירוע. אורי היה לוחם בסיירת גבעתי, נפצע קשה בפעילות לשחרור חטופים ולמחרת מת מפצעיו. בהתאם לצוואה שלו איבריו נתרמו לאחר מותו, והצילו חיים של שני ילדים.
עוד נספר כי האמן Arielkushi הוא האחיין של עומר אוחנה, בן הזוג של רס"ן שגיא גולן ז"ל שנפל ב 8.10. היה לו חשוב שהוא יהיה זה שיצייר את הציור לזכרו.

4 צפייה בגלריה
סרן (מיל') גולן ז"ל ובן זוגו עומר
סרן (מיל') גולן ז"ל ובן זוגו עומר
רס"ן (מיל') גולן ז"ל ובן זוגו עומר
(צילום: פרטי)

האמן רובן קרפטיאן / # TAG  נפגש עם משפחתו של סמל ליאור סמינוביץ ז"ל שנפל בעזה ב-31.10. הוא מיד הבין שהערכים שהוא כתב לפני הצבא הם אלו שינחו אותו ביצירה. ליאור האמין בערכים שלפיהם צריך לשאוף לחיות נכון. רובן ראה בהם מעין "עשרת הדיברות"  והוא בחר להציג את ליאור כמו מי שמביא את הנבואה לערכים האלו, כמו משה. את לוחות הברית הוא החליף לדסקית צבאית שעליה חרוטים משפטים שנבנו מדבריו. המשפחה של ליאור גם תגיע לאירוע.