סערת המגדר בהרצליה עדיין בראש סדר היום העירוני: עצרת מחאה אותה מארגן חבר מועצת העירייה, אלעד צדיקוב, נגד מה שהוא מכנה "כפיה ליברלית פרוגרסיבית" תתקיים היום (שני) ברחבת העיריה ברחוב בן גוריון.
1 צפייה בגלריה
אלעד צדיקוב. כפיה
אלעד צדיקוב. כפיה
אלעד צדיקוב. כפיה
(צילום: יוגב עמרני)
קראו גם >>>
כזכור, בשבוע שעבר התפוצצה פרשה שהסעירה את המערכת החינוכית בעיר, זאת בעקבות פרסום שינוי מגדר לתלמיד/ה בכיתה ב' באחת מבתי הספר היסודיים בהרצליה. צדיקוב, שפרסם את הפרשה, טען כי הורים רבים פנו אליו לאחר שהנהלת בית הספר ביקשה לכנס את תלמידי השכבה ולהסביר להם אודות שינוי המגדר. כמו כן, חשף צדיקוב כי מנהלת בית הספר התנגדה למהלך. בעקבות פרסום הדברים, החליט ראש עיריית הרצליה משה פדלון להשעות את צדיקוב מהקואליציה, והאחרון החליט לעבור לאופוזיציה.
ראש העיר פדלון מסר על השעייתו של צדיקוב, כי "כבני אדם, ועל אחת כמה וכמה כנבחרי ציבור, אנו מחויבים להתבטא בשפה מכבדת ולגלות את מלוא הרגישות כלפי הציבור - גם אם דעותיו ומעשיו שונים משלנו. חשוב לזכור שלמילים שלנו יש כוח ולכן עלינו לבחור אותן בשיקול דעת. בסופו של דבר, בקצה המקלדת המשתלחת מדובר בנפשו של אדם, ובמקרה זה בנפשה של ילדה צעירה. בעיר דמוקרטית הדוגלת בשיווין, הכלה וסובלנות, לא יהיה מקום לאמירות פוגעניות ולא נסכים לקבלן. העירייה תמשיך לתמוך ולפעול על פי ערכים של שוויון, הכלה, סובלנות וכבוד כלפי כל אדם באשר הוא".
בעקבות האירועים האחרונים תתקיים כאמור היום (שני) בשעה 16:30 הפגנת הורים מתחת לבניין עיריית הרצליה. המפגינים יביעו תמיכה בצדיקוב.