תושבת הרצליה שהתעוררה באמצע הלילה והלכה לשירותים הוכשה על ידי נחש צפע שחדר לאסלה. לוכד הנחשים גיא פרננדס שהוזעק למקום: "היה לה מזל שזה נגמר בהכשה יבשה ולא בהכשה עם חדירה של ארס. וכן, נחש באסלה זה לא קורה כל יום".
3 צפייה בגלריה
תפיסת הנחש באסלה
תפיסת הנחש באסלה
תפיסת הנחש באסלה
(צילום מתוך סרטון הוידיאו, גיא פרננדס)
פרמדיק של מד"א שהוזעק למקום על ידי בעלה של האישה, העניק לה טיפול ראשוני, הבחין שלחץ הדם שלה גבוה מאוד והחליט לפנות אותה להמשך טיפול בבית החולים.
לוכד הנחשים גיא פרננדס שהוזעק למקום מתאר את שאירע: "קיבלתי קריאה בהולה כי יש נחש באסלה בבית פרטי בהרצליה. הגעתי למקום הרמתי את מכסה האסלה וגיליתי נחש צפע בוגר דחוס באסלה".
תפיסת הנחש באסלה
(צילום: לוכד נחשים גיא פרננדס)

מה עשית?
"לקחתי מגבת כדי למנוע את האפשרות בריחה בחזרה לביוב והתפניתי לברר מה קרה שם, הגברת סיפרה שניגשה לשירותים התיישבה והרגישה מכה ברגל, כשקמה ראתה נחש צפע בוגר הורידה מהר את מכסה האסלה ויצאה מהחדר. הסתכלתי על המקום לא היו שריטות או נקודות מדממות איפה שהוא, אבל כן הייתה אדמומיות קלה ביקשתי ממנה לשבת לנוח ולהיות רגועה ככל שניתן.

3 צפייה בגלריה
לוכד הנחשים גיא פרננדס
לוכד הנחשים גיא פרננדס
לוכד הנחשים גיא פרננדס
(צילום: פרטי)

"מבעלה ביקשתי שיחייג למד"א למרות שהתעקש שלא צריך אבל הסברתי שעדיף להזמין לכל מקרה שלא יהיה".
מה הסיכוי שזה יכול לקרות בשירותים?
"זה די נדיר. בדרך כלל נחשים שנכנסים למערכת הביוב יוצאים כלעומת שבאו. הבעל סיפר שלפני שבועיים הם ראו את הנחש נכנס למערכת הביוב, והיה שם לוכד שלא הצליח למצוא אותו אז המליץ לאטום את הפתחים שנכנס דרכם לתוך הביוב בסיליקון ... זו המלצה שאני לא נותן לעולם כי אם היציאה מהביוב סגורה הנחש צריך לנסות לצאת מכיוון אחר ואם צריך אז גם מהאסלה יוצאים, מעבר לזה אף אחד לא רוצה פגר בביוב של הבית".
אז איך לכדת את הנחש?
"התחלתי למלא מים באסלה עד קו האסלה, הנחש תקוע באזור נמוך יותר באסלה כך שהוא יהיה בתוך המים והוא לא יכול לנשום מתחת למים ברגע שיתחיל להילחץ קצת יתחיל לצאת החוצה אחרי כמה דקות של המתנה נגיעה קלה בקצה הזנב והוא טס החוצה ואז נלכד. בינתיים הגיע מתנדב של מד"א למקום ואחריו אמבולנס לפנות את הגברת למעקב בבית החולים".
קראו גם >>>
__________

מה עושים במקרה של הכשת נחש


3 צפייה בגלריה
הכשת נחש
הכשת נחש
הכשת נחש
(צילםו המחשה: שאטרסטוק)

יש לוודא כי אכן מדובר בהכשת נחש, חפש את סימני ההכשה
הסימנים יהיו שונים בין נחש לנחש הסימן המוכר הוא 2 נקודות סימטריות באזור הפגוע , ושריטות
כיצד נטפל בנפגע?
יש לחייג מיד 101 ולהזעיק צוות של מד"א ולמוקד המשטרה 100 על מנת שיוכלו להפנות את הגורם הקרוב ביותר על מנת לטפל בנפגע.
יש להרחיק את הנפגע ולהעביר אותו למקום בטוח
יש להרחיק את הנפגע מהנחש על מנת למנוע מקרה הכשה נוסף וגם את הסובבים בכדי לא לגרום לנזקים לסובבים. בכל מקרה אין לנסות ללכוד את הנחש בעצמכם , או לנסות לפגוע בו זה רק עלול להסתיים בפגיעות נוספות. חייגו מיד ללוכד נחשים על מנת לזהות וללכוד את הנחש - 052-8328488
יש לדאוג למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהרגעתו
בכדי להקטין את התפשטות הארס - אסור להזיז את הנפגע בשום צורה ולפעול ככל שניתן להרגעתו כמו כן לא להזיז את האזור הפגוע בגוף , גורמים אלו יכולים להאיץ את קצב זרימת הדם : התרגשות , לחץ , תנועה , הזזת הגפה הפגועה. - חשוב לזכור תסמינים וכל מידע שימושי שייתן לרופאים את המידע המיטבי על מנת לדעת איך לגשת אל הנפגע.
איסורים:
אין לחתוך את מקום ההכשה
אין למצוץ את הארס
אין להניח חסם עורקים
אין לתת לנפגע מזון או שתייה בכלל
אין לרדוף אחרי הנחש