קטפו תותים ותרמו לגולני: "שלושה מרוויחים בבוקר אחד: משק שנזקק לקטיף התותים רגע לפני סוף העונה, המשפחות שקיבלו בוקר מהנה, ערך חברתי ותותים מעולים, ולוחמי גולני שהרוויחו ציוד רפואי שייתרם מההכנסות", מספרת ניבה עומר-בז'ז'ינסקי מתנועת "חוזה חדש הרצליה" על פעולת ההתנדבות שהובילה השבוע.
2 צפייה בגלריה
תושבי הרצליה בקטיף התותים
תושבי הרצליה בקטיף התותים
תושבי הרצליה בקטיף התותים
(צילום: זאב ינאי)
יותר מ-400 מתושבות ותושבי הרצליה והסביבה הגיעו השבוע שבת לקטוף תותים בשדות משק אריאל בקדימה-צורן. בכסף שתרמו עבור התותים שקטפו, יירכש ציוד רפואי לבקשת צוות רפואה בסיירת גולני, שיסייע להם בהמשך הלחימה. "הצוות, שבנוי מחובשים ומפראמדיקים, טיפל בפצועים ובהרוגים רבים במהלך הלחימה בעזה", מספרת עומר-בז'ז'ינסקי, פעילה חברתית, שהושבעה אתמול (שלישי) לחברת מועצת העיר הרצליה מטעם "חוזה חדש". "הם סיפרו לי שהציוד יסייע להם להציל חיים ולהלחם ביעילות. הם ניסו ללא הצלחה להשיג את הציוד הזה לפני הכניסה לעזה. אנחנו מאוד שמחות שמצאני דרך יצירתית לגייס להם את המימון".

2 צפייה בגלריה
תושבי הרצליה בקטיף התותים
תושבי הרצליה בקטיף התותים
תושבי הרצליה בקטיף התותים
(צילום: זאב ינאי)

מרתק לגלות, שלקח רק 24 שעות להפיק את הפעולה ההתנדבותית רחבת ההיקף. בבוקר שישי התקשר אחד מבעלי המשק, צחי, לניבה וסיפר על מצוקתו. התותים בשלו, אבל בשל המלחמה, אין ידיים קוטפות. עדיף לו, הוא אמר, לתרום את הפירות, אחרת יירקבו ויהרסו את החלקה. עומר-בז'ז'ינסקי חיברה את הצורך שלו לבקשת הגולנצ'יקים והפיצה את ההצעה לבוקר מהנה וחברתי בקבוצות הווטסאפ של חמ"ל הסיוע האזרחי, שהקימה "חוזה חדש" בשבעה באוקטובר. ההענות היתה כה גדולה, שניבה וחבריה חששו שהשדה לא יעמדו בכמות המבקשים להגיע, אך הסתבר שהשדה רחב ועשיר בפרי.

קראו גם:

"זו תקופה בה אנשים פותחים את הלב בצורה יוצאת דופן", אמרה עומר-בז'ז'ינסקי. "ואנחנו אסירי תודה לתרומה הנדיבה של צחי ממשק אריאל. תושבי הרצליה הראו הרבה ערבות הדדית, כשהגיעו לשדה לסייע לחקלאי וללוחמים. וכמובן שהמון תודה למתנדבי החמ"ל האזרחי, שימשיכו לפעול ולסייע למפונים ולחיילים וחיילות ששומרים עלינו".