קוטעים את שרשרת ההדבקה בהרצליה: עיריית הרצליה, בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשטרת ישראל פתחה במהלך החג חמ"ל מערך בדיקות אפידמיולוגי עירוני, זאת במטרה לייעל ולזרז את תהליכי הבדיקות מול משרד הבריאות ולקטוע את שרשרת ההדבקות.
1 צפייה בגלריה
החמ"ל העירוני. 24 שעות ביממה
החמ"ל העירוני. 24 שעות ביממה
החמ"ל העירוני. 24 שעות ביממה
(צילום: דוברות העירייה)
קראו גם >>
החמ"ל נפתח כחלק מ"מבצע ברקת" שהחל בשבוע שעבר לפעול במטרה לצמצם את התחלואה בעיר בעקבות נגיף הקורונה.
החמ"ל של מערך הבדיקות האפידמיולוגי העירוני, הממוקם בבניין עירייה, יאויש מסביב לשעון, שבעה ימים בשבוע, ע"י 14 עובדי עירייה אשר הוסמכו כמתשאלים אפידמיולוגיים, על פי הנחיות פיקוד העורף. התשאול יתקיים ללא שיהוי, עד שעה מרגע הדיווח על האימות.
עוד הקימה העירייה, במסגרת החמ"ל, מנגנון שמירה על קשר אישי עם חולים מאומתים. במסגרת זו יתעניינו בשלומם, יספקו מזון ותרופות במידת והצורך וכן יוודאו שלא תהיה הפרת בידוד.
במסגרת "מבצע ברקת", לצד הקמת חמ"ל מערך הבדיקות, הוגברו מאמצי האכיפה של העירייה למניעת התקהלויות מכל סוג. בנוסף, העירייה אוכפת סגירה של עסקים מתוקף תקנות שעת חירום. פעולות האכיפה כוללות מתן קנסות מנהליים ללא אזהרות. כמו כן, הוגברו מאמצי ההסברה לציבור התושבים.
מבצע זה מתווסף לפעילות המקיפה של העירייה בנושאים שונים הקשורים להתמודדות עם הנגיף כגון: מתווה הסיוע הכלכלי ליחידים, למשפחות ולעסקים, מפעל המזון והעזרה החומרית לתושבי העיר. כמו גם היערכות אגפי החינוך והתנו"ס (תרבות, נוער וספורט) לפעילות חינוכית וקהילתית מותאמת לשגרת הסגר ולאחריו.