מרחב טיפולי הוליסטי של עמותת כפר איזון עבור שורדי המסיבות, נפתח במתחם ארנה של קבוצת ריאליטי בהרצליה.
3 צפייה בגלריה
המרחב הטיפולי בארנה
המרחב הטיפולי בארנה
המרחב הטיפולי בארנה
(צילומים: נעמי יוגב)
מתחם ארנה הרצליה של קבוצת ריאליטי הוא ביתו החדש של מרחב "איזון-ארנה" במסגרתו תפעיל עמותת כפר איזון, מרחב טיפולי הוליסטי עבור שורדי המסיבות ובני משפחותיהם. לאחר השלב הראשון של המענה, שאותו הקימו מפיקי הנובה בשיתוף פעולה טיפולי עם עמותת כפר איזון, ואשר התקיים בכוכב הים בקיבוץ שדות-ים ובסמוך לכפר איזון תחת השם "איזונובה", והתבסס בעיקר על המפגש החברתי בין משתתפי המסיבה ומתן מענה של סיוע מידי לשורדים ובני משפחותיהם, מגיע השלב השני שתוכנן עבורם במרחב החדש בארנה. שלב זה מתמקד בטיפולי גוף ונפש שמטרתם לסייע לשורדים לחזור בהדרגה לחיים שקדמו למתקפת הטרור ב- 7.10.23 ואחרי הטראומה הקשה שעברו.

3 צפייה בגלריה
המרחב הטיפולי בארנה
המרחב הטיפולי בארנה
המרחב הטיפולי בארנה
(צילום: נעמי יוגב)

התכנית הטיפולית כוללת מגוון רחב של טיפולים: פרטניים, קבוצתיים, משפחתיים, ובכלל זה טיפולי גוף נפש, טיפולים רגשיים, מוסיקה, אומנות, תנועה, יוגה, הכוונה תעסוקתית, אפשרות למפגש עם פסיכיאטר ועוד, כאשר המרחב מציע תכנית מותאמת אישית לכל אחד ואחת.

3 צפייה בגלריה
המרחב הטיפולי בארנה
המרחב הטיפולי בארנה
המרחב הטיפולי בארנה
(צילום: נעמי יוגב)

ד"ר אורית שפירו, מנכ"לית העמותה מסבירה כי העמותה מתמחה זה 23 שנה בעבודה עם צעירים, הנמצאים במשבר נפשי אקוטי, בטראומה ובפוסט טראומה, כאשר חלקם בשימוש בחומרים פסיכואקטייבים, ועל כן היה אך ברור כי בשעת חירום לאומית זאת, תיקח חלק "תחת האלונקה" ותבנה מענה ממוקד ומותאם לשורדים ובני משפחותיהם, וכי השלב הנוכחי מיועד לאפשר להם לחזור בהדרגה לסדר יום מותאם עבורם, כך שאנשים יוכלו להגיע למרחב ליום או יומיים בשבוע בלבד, ובשאר השבוע ישתלבו, ככל שיוכלו בעבודה, בלימודים, בהתנדבות, ובכל מסגרת אחרת שיבחרו, ויחזרו למסגרות ולמעגלים חברתיים של חייהם".

קראו גם:

עומר פריש, נשיא ומייסד העמותה מוסיף: "עוצמת האירועים של ה-07/10 מחייבת את כולנו להירתם ולעזור ככל שרק ניתן. נעזרנו בטובי המומחים בארץ ובנינו תכנית אשר מותאמת במיוחד עבור שורדי המסיבות ובני משפחותיהם, ובימים אלו ממש יצאנו לדרך עם השלב הבא שהוא תחילתו של מסע בדרך להחלמה וחזרה לסדר יום אישי ומותאם לכל אחד ואחת".