אחרי שבועות של חוסר ודאות באשר למיזם התחבורה ציבורית בשבת בשיתוף עיריית תל אביב, הגיע במוצ"ש ראש עיריית הרצליה, משה פדלון והתיר את הספקות: לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת בהרצליה בשיתוף עיריית תל אביב.
1 צפייה בגלריה
משה פדלון. "לא צריך פה את תל אביב"
משה פדלון. "לא צריך פה את תל אביב"
משה פדלון. "לא צריך פה את תל אביב"
(צילום: אסף פרידמן)
כזכור, לפני מספר שבועות החליטה העירייה להיענות חלקית למיזם התחבורה ציבורית בשבת בהפעלת שאטלים שירחיבו את המערך הקיים בימות הקיץ מהרצליה לתל אביב. בישיבת המועצה ובמקומות נוספים טען פדלון כי תוקם ועדה שתבחן את הנושא לעומקו ותגיש את המלצותיה.
כעת, מודיע פדלון רשמית, במעמד סיום הש"ס שנערך לראשונה בהרצליה, כי הוא אינו מתכון "להצטרף לפופוליזם המפלג", והחליט סופית כי לא תהיה בהרצליה תחבורה ציבורית בשבת.
"אני ראש הרשות פה ואני אחליט, החלטתי להחליט - לא צריך פה את תל אביב, לא צריך תחבורה ציבורית בשבת", דבריו אלו של פדלון זכו לתשואות מהקהל. יש לציין, כי פדלון אינו ראש הרשות היחיד שמהסס להפעיל תחבורה ציבורית בשבת באזור השרון. גם ראש עיריית רעננה חיים ברוידא אינו שש להפעיל את המיזם, ובעיריית כפר סבא נפלה לאחרונה הצעה שיזמו חברי האופוזיציה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, והחליטו להקים אף הם ועדה שתבחן את המיזם לעומקו. להוציא את רמת השרון, העיר היחידה שככל הנראה כן תפעיל את המיזם בשיתוף עירית תל אביב, במתכונת שונה, היא הוד השרון.
"דווקא באזור השרון הנחשב לאזור חילוני מובהק", אומרים גורמים בתנועה לישראל חופשית באכזבה, "מיזם התחבורה ציבורית בשבת זוכה מצד ראשי הרשויות לתגובות צוננות מאוד, וחבל. זו דוגמה כיצד ראשי ערים אינם מסונכרנים עם דרישות רוב התושבים שבעירם".
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בהרצליה תמשיך ותתקיים חבורה ציבורית בסוף השבוע של שירות ההיסעים "קווי החוף" על פי מתווה החלטת מועצת העיר, מיום 16.12.19. עם זאת, אין ולא תהיה חבירה למיזם התחבורה בשבת של עיריית תל אביב. עיריית הרצליה מדגישה כי הסטטוס קוו, האיזון והכבוד ההדדי בין המגזרים השונים בעיר הרצליה ישמרו".
פורסם לראשונה: 08:19, 17.02.20