הכירו את תצפיתנית בחטיבה המרחבית אפרים, סמל רעות שמעוני מצטיינת הנשיא לשנת 2021: סמל רעות שמעוני, בת 19 מהרצליה, היא תצפיתנית שמשרתת בחטיבה המרחבית אפרים.
3 צפייה בגלריה
סמל רעות שמעוני וסמל ראלף פגריגן
סמל רעות שמעוני וסמל ראלף פגריגן
סמל רעות שמעוני וסמל ראלף פגריגן
(צילומים: דובר צה"ל)
קראו גם >>>>
רעות בתפקידה מזה שנה וחודשיים ואף מציינת "התפקיד ממלא ומספק מאוד, אני כל יום קמה עם תחושה משפחתית, יכולה לומר בפה מלא שזכיתי בחברות לחיים"
עם זאת, רעות מספרת כי התפקיד כולל בתוכו המון אתגרים, בעבר אף חשבה לותר על תפקידה, אך גישתה השתנתה ובמהלך תקופת הקורונה והסגר התאהבה בתפקיד. על אף הקשיים, רעות מדגישה את השליחות הגדולה בשירות שלה ומאחלת לכל אחד ואחת בכל תפקיד שהוא להרגיש כמוה. בנוסף היא מתארת עם חיוך גדול על הפנים: "לכל התצפיתניות המשרתות ועתידות לשרת בתפקיד זה, תנסו למצוא את הלמה, את המשמעות והשליחות בו כמו שאני הצלחתי למצוא, אל תוותרו לעצמכן". רעות נבחרה לקבלת אות מצטיינת הנשיא בזכות הדרך שעברה ומאמציה למלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר.
הכירו את הלוחם מגדוד תבור, סמל ראלף פגריגן מצטיין נשיא לשנת 2021. ראלף בן 20 גר בהרצליה יחד עם הוריו ואחיו.
ראלף התגייס במחזור אוגוסט 2019 לחטיבת החילוץ וההצלה. כאשר סיים את המסלול בהצלחה עלה לפלוגת ראם בגדוד תבור שם מבצע תפקיד כנהג ולוחם מן השורה הראשונה, מגלה אחריות ומסירות לתפקידו ומשמש דוגמה לחבריו למחלקה ולפלוגה. ראלף הינו אדם צנוע וענו בעל יכולות ומקצועיות ברמה גבוהה מאוד.
ראלף מספר: "זו שליחות מבחינתי לשרת בחטיבת החילוץ, חטיבה שמשלבת את ערך השמירה על בטחון המדינה אזרחיה ותושביה, ומצד שני, בחירום יודעת להציל חיים ולקחת חלק בסיוע לעורף".
לקראת הטקס משתף ראלף כי "ההתרגשות בשיאה, גאה לקחת חלק במעמד הזה ומרגיש כי בעל זכות גדולה לשרת כלוחם במדינת ישראל".
סמל ראלף פגריגן נבחר לקבל את הצטיינות הנשיא לאור עבודה קשה ורציפה, על נתינה אין סופית, בגרות ואיתנות. ממלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר, רע לחבריו, משקיע ובעל מסירות לתפקידו.
בנוסף למצטייני הנשיא נבחרו לקבל הצטיינות חיילים נוספים בחטיבותיהם:
הכירו את רס"ם עמי אלקלעי, רס"פ פלוגה א' בגדוד 9212 של חטיבה 205 ומצטיין מפקד אוגדה 146 לשנת 2021. עמי בן 48, גר בהרצליה, נשוי ואב לשתי בנות.
3 צפייה בגלריה
רס"מ עמי אלקלעי
רס"מ עמי אלקלעי
רס"מ עמי אלקלעי
(צילום: דובר צה"ל)
הוא התגייס לחטיבה 500 של שריון, שהייתה החטיבה האחרונה במיל' של טנקי השוט. כשהחליפו לטנקי מרכבה הגיע עמי להיות רס"פ היחידה, יחד עם המ"פ מאותה הפלוגה. השניים גייסו יחד חיילי מילואים לפלוגת טנקי מרכבה 3.
עמי מספר כי: "הקמת הגדוד בתור החייל הכי צעיר בו הייתה חוויה משמעותית מאוד עבורי. לבנות פלוגה יחד עם המ"פ מאפס זו משימה לא קלה, מרגש לראות איך לאורך השנים הפלוגה הזו רצה קדימה". לפני שנתיים, גדוד 9212, בו עמי מתפקד כרס"פ - קיבל מצטיין נשיא.
"אני עושה מילואים משנת 1994. סבא של אשתי, עדיין חי, בן 94, הוא שורד שואה מאושוויץ והקשר שנוצר לי איתו הביא אותי לצאת למסע לפולין יחד עם העבודה שלי לפני חמש שנים. כשהייתי שם, באושוויץ, ראיתי את העדות המוקלטת שלו וביקרתי במקומות שהיה בהם במקביל".
"חשיבות שירות המילואים באה לידי ביטוי במיוחד בימים כאלה בהם אנחנו מנציחים את כוחה של האחדות. פעם בשנה אני 'נעלם' לכמה ימים, ושמח לגלות כל פעם מחדש שרב המשותף על המפריד. במילואים כולם ביחד למען מטרה משותפת וזה לא משנה מי אתה ומאיפה באת."
הכירו את סמל רן דיין, טבח בגדוד ברדלס ומצטיין מפקד פיקוד הדרום לשנת 2021. רן הוא חייל בודד, מתגורר בהרצליה עם סבתו, ואינו נמצא בקשר עם הוריו.
3 צפייה בגלריה
סמל רן דיין והמפקדת
סמל רן דיין והמפקדת
סמל רן דיין והמפקדת
(צילום: דובר צה"ל)
רן מספר שהתגייס לצבא כנגד כל הסיכויים. הוא גדל בשכונה קשה, ללא כתף תומכת מהמשפחה, באיזור שבו אלימות היא חלק מהשגרה. את השכלתו רכש בפנימיות, ולמרות שהיה תלמיד קשה סיים את לימודיו עם תעודת בגרות מלאה ובהצטיינות.
״בחיים לא חשבתי שאני בכלל אלמד ואקבל תעודת בגרות. אני הראשון במשפחה שסיים לימודים והראשון שנשאר בצבא," הוא מספר. גם בתפקידו כטבח צבאי נתקל רן בקשיים. כשגילה שישרת רחוק מהבית, ליד אילת, היה מתווכח עם המפקדים ומנסה לברוח מהבסיס, אבל לבסוף קיבל את המקצוע - וכיום הוא מספר שהוא אוהב את התפקיד ואת האנשים שאיתו, עד כדי הישארות בבסיס מעבר לנדרש על מנת לבשל לחיילים.
״אני לא עושה את התפקיד כדי לסמן וי וללכת, אני רוצה לתת מעצמי כדי שיהיה לאנשים שאיתי טוב". על תרומתו יוצאת הדופן, המסירות והגדלת הראש, נבחר רן לקבל את אות מצטיין מפקד פיקוד הדרום.