לפני כשבוע וחצי פונה נער כבן 14 וחצי לבית החולים במצב בינוני עם חבלה בגפיו כתוצאה מהתפוצצות נפץ בידו ברחוב בן גוריון בהרצליה. הנער הובהל לבית החולים שיבא בתל השומר והרופאים עשו מאמצים כבירים כדי להציל את ידו מקטיעה לאחר שנפגעה קשות.
1 צפייה בגלריה
הנער מאושפז בבית חולים שיבא
הנער מאושפז בבית חולים שיבא
הנער מאושפז בבית חולים שיבא
(צילום: דוברות בית החולים)
אמו של הנער שנזקק לניתוח מורכב להצלת קטיעה של אצבעותיו, החליטה בעקבות המקרה להזהיר את הנערים והילדים לקראת פורים ממשחקים עם נפצים: "זה יצא מפורפורציות. היום זה לא נפץ, זה מטען חבלה. אני מתחננת מההורים ומהילדים והנערים להשמר מכל משמר שלא לגעת בזה. להתרחק כמה שאפשר זו סכנת חיים. אני מקווה שזה יהיה המקרה האחרון".
"הנזק שנגרם מפיצוץ נפץ הוא איום ונורא, וכרוך, בין השאר, בפגיעה קשה ברקמות רכות, פגיעה במבנים חיוניים של אצבעות כף היד ובשוק טוטאלי לכל מערכת העצבים. הפגיעה מנפצים יכולה להסתיים בקטיעות מלאות של איברים ובנכות קשה", כך מוסר דר' עבדול-עזיז בדיר שניהל את הניתוח. עוד מוסיף דר' בדיר "בניתוח מיקרוכירורגי מורכב שנמשך כשש שעות, ביצענו שחזור של העצב ושל כלי הדם והצלחנו להציל את האצבע של הנער ולהימנע מקטיעתה
ד"ר עמיר ערמי, מנהל היחידה למיקרוכירורגיה בבית החולים שיבא מוסר כי כבכל שנה לקראת פורים אנו מטפלים בפציעות הקשורות לחומרי נפץ או בעירה. פציעות אלו הן חמורות ולמרות היכולות הכירורגיות יש לשים דגש על המניעה של פציעות אלה. יש לוודא עם הילדים, בבית ובמסגרות החינוכיות, שהם מבינים את הסיכון העצום ולמנוע מהם גישה לחומרי נפץ או בעירה - כל סוגי הזיקוקים, החזיזים, כדורי נפץ ואבקות שריפה. באם נשמע קול נפץ - לא להיות אדישים ולדווח לגורמים העירוניים.
כאמור, אמו של הנער קוראת להורים ולמורים, לקראת פורים, להעלות את הנושא למודעות ילדיהם ומקווה שלא יקרו עוד מקרים כאלה.