עשרות תושבים מרחוב החלוץ במרכז הרצליה מתלוננים זמן רב על איכות רשת האינטרנט ושירות הלקוחות של חברת הוט, ובאחרונה פרסמו קול קורא לחברות המתחרות לפרוס ברחוב תשתית של סיבים אופטיים.
1 צפייה בגלריה
לביא (משמאל) וארביב. "בכל פנייה להוט המתנתי על הקו בין שעה וחצי לשעתיים"
לביא (משמאל) וארביב. "בכל פנייה להוט המתנתי על הקו בין שעה וחצי לשעתיים"
לביא (משמאל) וארביב. "בכל פנייה להוט המתנתי על הקו בין שעה וחצי לשעתיים"
(צילום: אסף פרידמן)
"בקילומטר הרבוע שלנו אין תשתית אינטרנט ראויה", טוען עמיר לביא (31), מנהל שיווק בעמותה המטפלת בחיילים בודדים, שיזם את הפנייה לחברות המתחרות. "עד לאחרונה הייתי מחובר לחברת בזק שהייתה מסוגלת לספק לנו רק 15־10 מגה, והנציג שלה אמר לי ביושר: 'לא מסוגלים לתת לך יותר, אולי כדאי שתעבור דירה'. במחצית פברואר התחברנו ל'הוט' שהבטיחה לספק 100 מגה, אבל מאז אנו חווים רשת לא יציבה, עם ניתוקים רבים.
"באחרונה, בתקופת הקורונה, אנו מנותקים לגמרי בכל יום מ־17:00־16:00 אחר הצהריים עד לבוקר המחרת. כיוון שהיה עליי לעבוד מהבית, האינטרנט הפך חיוני עבורי. לצערי, לא יכולתי לנהל שיחות זום, לשלוח מיילים, ובשעות הפנאי שלי לא יכולתי לצפות בנטפליקס. השיא מבחינתי היה כאשר הייתי צריך לנהל שיחת זום עם 300 אמריקאים – הורים לחיילים בודדים שהעמותה שאני עובד בה מטפלת בהם. השיחה, כמובן, נתקעה. בדקתי אצל השכנים שלי והבנתי שכולם באותו מצב. שכנה בבניין שלי, למשל, היא מורה שאמורה לנהל למידה מרחוק עם תלמידיה באמצעות הזום והיא לא יכלה ללמד".
לביא פנה לטענתו פעמים רבות לחברת הוט, מה שהגביר את התסכול שלו: "בכל פנייה למוקד השירות של הוט המתנתי על הקו בין שעה וחצי לשעתיים, במהלכן חמישה נציגים העבירו אותי כמו כדור פינג פונג מאחד לשני. בסוף הבטיחו שהאחראי יחזור אליי. הוא, כמובן, לא חזר".
חברו של לביא, ליאור ארביב, המתגורר באותו רחוב, מחובר ל־500 מגה ומתמודד אף הוא עם ניתוקים ברשת. לביא וארביב יזמו קמפיין. הם תלו בכל הבניינים ברחוב מודעות והציעו לשכנים להצטרף לפנייה משותפת של כולם לחברות המתחרות, פרטנר וסלקום. לדבריהם, ברחוב החלוץ יש לפחות 200 מנויים פוטנציאליים, ובנוסף יש מאות לקוחות פוטנציאליים ברחובות הסמוכים, ולחברות יהיה כדאי מבחינה כלכלית לפרוס סיבים אופטיים כדי לספק אינטרנט באיכות גבוהה.
"יש פה כסף זרוק על הרצפה – בואו תרימו אותו, כל הקודם זוכה בכל הקופה", כתב לביא בפוסט שבו פרסם את הפנייה לפרטנר וסלקום, ובאותה הזדמנות תקף את הוט.
"אחרי שלא התביישתם לקחת את כספנו גם כשנתתם לנו מוצר פגום במשך חודשים, זלזלתם בזמננו תוך כדי ייבוש על הקו, אחרי שהמוקדנים שלכם שיקרו לנו, האחראים לא חזרו אלינו, והכי גרוע - ניצלתם את משבר הקורונה כדי לתרץ את הביצועים העלובים שלכם – דיירי רחוב החלוץ מוציאים לכם כרטיס אדום".
בעקבות הקמפיין האגרסיבי, התקשרה נציגה מהוט ללביא שאמר לה שהוא מעוניין לעבור לתשתית של סיבים אופטיים. "היא אמרה: 'נבדוק ונחזור אליך'. עד כה טרם חזרה אליי".
מחברת הוט נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה נקודתית אשר טופלה על ידי צוותי ההנדסה של החברה. אנו נמשיך לפעול על מנת להעניק ללקוחותינו את חוויית הצפייה והגלישה הטובה ביותר".