משרד התחבורה ורכבת ישראל נערכים לגידול בכמות הנוסעים השנתית הצפויה בעשור הקרוב, מ-70 מיליון נסיעות כיום לכ-200 מיליון נסיעות בשנת 2030 וכ-300 מיליון נסיעות בשנת 2040.
במסגרת ההיערכות, פרסמה רכבת ישראל מכרז לבניית אולם נוסעים חדש בתחנת הרצליה, אשר יכפיל את גודלה של התחנה הקיימת, וישפר את הקישוריות שלה לסביבה הקרובה ולאמצעי תחבורה נוספים. האולם החדש ייבנה ממערב לתחנה הקיימת ולנתיבי איילון, וסמוך למרכזי התעסוקה והמסחר הרבים באזור.
אולם הנוסעים החדש יתמוך בגידול הצפוי של מספר הנסיעות בתחנת הרצליה, מכ-1,500 נוסעים בשעת שיא ו-15 אלף נסיעות יומיות כיום, לכ-3,000 נוסעים בשעת שיא ו-30 אלף נסיעות יומיות בשנת 2030. התחנה מיועדת לשרת גם את הגידול הצפוי במספר הרכבות העוברות בתחנה, מ-336 היום, ל-400 בשנת 2030 – גידול של 20%.
התחנה המחודשת צפויה להיפתח כבר בשנת 2026, ותאפשר גישה מהירה ונוחה מכיוון מרכזי המסחר והתעסוקה שרובם ממוקמים ממערב לתחנה, ואשר כיום הגישה אליהם מתבצעת באמצעות גשר הולכי רגל עילי.
הפרויקט כולל הקמת אולם נוסעים חדש שיחליף את האולם הקיים, שני גשרים המקשרים בין אולמות הנוסעים ורציפי התחנה שיוארכו במסגרת הפרויקט, חניון חדש לכלי רכב, דו גלגלי ואופניים, ומסוף תחבורה ציבורית שירכז את כל הקווים ליישובי האזור.
כמו בכל תחנות רכבת ישראל, אולם הנוסעים החדש יציע נגישות מלאה לנוסעים עם מוגבלויות, יאפשר זרימת נוסעים משופרת, מהירה ונוחה יותר, ויקצר משמעותית את התורים לבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה.
קראו גם:
שרת התחבורה מירי רגב: "רכבת ישראל ממלאת תפקיד מרכזי בחזון התחבורה הציבורית שאותו אני מקדמת בנחישות מאז כניסתי לתפקיד. עד סוף העשור נוכל להגיע ברכבת מהירה מקריית שמונה ועד אילת, נחבר את הפריפריה למרכז ונעביר חלק נכבד מנפח הובלת המטענים מהכבישים אל המסילות. התחנה החדשה והמתקדמת בהרצליה היא חלק ממרכז תחבורה אזורי משולב, על פי תפיסת התחבורה שלי המקדמת קישוריות וחיבוריות מלאות שהמאפשרות להגיע אל התחנה וממנה בנוחות, בקלות ובכל אמצעי התחבורה הקיימים היום ובעתיד."