סערת המחנכת הערביה בנוף ים: החלטת מנהלת בית ספר נוף ים בהרצליה פיתוח למנות מחנכת ערביה לכיתה ב' גרמה לסערה בהרצליה וברחבי הארץ עת פורסם הנושא בחדשות ערוץ 12. לדברי ההורים: "אין לנו בעיה שתהיה מורה אבל מישהי שהיא לא ציונית לא יכולה להיות מחנכת".
1 צפייה בגלריה
בית ספר נוף ים הרצליה
בית ספר נוף ים הרצליה
בית ספר נוף ים הרצליה
(צילום: בן שטרית אלי בע"מ)
קראו גם >>>
בשידור שפורסם אמש בחדשות, כאמור, הובאו דבריהם של ההורים בעילום שם שטענו: "אין שום בעיה עם מורה ערבייה שתלמד בבית ספר יהודי רגיל. מקצועות כמו מתמטיקה, אנגלית וכדומה - אין שום בעיה. אבל בתור מחנכת יש פה בעיה. ההגדרה של מחנכת במשרד החינוך היא להעניק לילדים מעטפת של אהבת ישראל, אהבת המולדת, החגים, הסמלים, ימי זיכרון ועוד – את כל זה מחנכת ערבייה לא יכולה לתת". ההורים הזועמים שכרו עורך דין, וחתמו על עצומה נגד המינוי.
תושב העיר שהיה תלמיד בבית הספר אמר: "בתור אחד שלמד בבית הספר נוף ים בהרצליה. וגם אבא שלי למד בו לפני עשרות שנים, אני מתבייש מתבייש מתבייש בהורים שיש להם בעיה שיש מחנכת ממוצא ערבי. אלו לא הערכים שגדלתי עליהם בבית הספר הזה".
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הרצליה היא עיר הדוגלת ומקדמת ערכים של סובלנות, שוויוניות וקבלה. עיריית הרצליה וראש העיר מגנים כל ניסיון לפגיעה בכבוד האדם, בשיוויון ובחופש העיסוק. אנו מדגישים כי לא ניתן יד לפגיעה בערכים אלו ולפגיעה במגזר זה או אחר ואנו עומדים מאחורי החלטות משרד החינוך ומנהלת בית הספר"