קבוצת בני נוער מהכפר הירוק הקימה את ליגת הרובוטיקה הראשונה בוויאטנאם: ב- 2016 יזמה קבוצת הרובוטיקה של GSA הכפר הירוק – גרינבליץ - מיזם שאפתני להקים ליגת רובוטיקה בוויאטנאם, בשיתוף עם שגרירות ישראל בווייטנאם ומשרד החוץ.
2 צפייה בגלריה
קבוצת הרובוטיקה בוייטנאם
קבוצת הרובוטיקה בוייטנאם
קבוצת הרובוטיקה בוייטנאם
(צילום: אתי גיצלטנר)
כתוצאה, לפני שבע שנים נפתחה בווייטנאם קבוצת הרובוטיקה הראשונה בסיוע ישראלי, והשנה נפתחה ליגת רובוטיקה בהשתתפות 40 קבוצות! הארוע קיבל סיקור תקשורתי רחב כולל הופעה בטלוויזיה המקומית. שגריר ישראל בווייטנאם, ירון מאיר, הגדיר את הפרויקט "הצלחה אדירה ונדבך חשוב בטיפוח יחסי החוץ בין המדינות".
הפרויקט הנו צעד נוסף וחשוב בהצבת אקדמיית GSA של הכפר הירוק כמרכז הכשרה טכנולוגי עולמי שבו מדריכים בני נוער ישראלים בני נוער מהעולם.

2 צפייה בגלריה
קבוצת הרובוטיקה בוייטנאם
קבוצת הרובוטיקה בוייטנאם
קבוצת הרובוטיקה בוייטנאם
(צילום: אתי גיצלטנר)

ליגת פירסט (First) היא ליגה בינלאומית המעודדת ילדים ובני נוער להיות מנהיגי מדע וטכנולוגיה, באמצעות תוכניות רובוטיקה המבוססות על למידה מעשית ותחרויות מקומיות ובינלאומיות. בליגה משתתפים כחצי מיליון בני נוער מכ-100 מדינות.
לדברי יהודה אור, מנכ"ל GSA הכפר הירוק, "מטרת הפרויקט והעשייה הבינלאומית שלנו בGSA הכפר הירוק היא להכשיר באמצעות בני הנוער שלנו את דור העתיד הטכנולוגי בארץ ובמדינות מתפתחות, לצד העצמה וחיזוק קשרי החוץ של המדינות דרך פרויקט חינוכי טכנולוגי, נושא בעל חשיבות תמיד, והשנה יותר מתמיד".

קראו גם:

בקבוצת גרינבליץ חברים בני נוער הלומדים בבית הספר התיכון הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול. לסמינרים שערכו בכפר הירוק בכל שנה הגיעו בני נוער מווייטנאם, הונג קונג, אוגנדה, ארה״ב והודו. הסמינרים הניבו עד היום גם שתי קבוצות באוגנדה, קבוצה בהונג קונג, ועוד.
בתחרות שהתקיימה השבוע בווייטנאם בלטה הנוכחות הישראלית עם נציגים של קבוצת הרובוטיקה הישראלית "גרינבליץ" שהגיעו לסייע. הזוכים בתחרות הוקירו את תרומת ישראל ולבשו את חולצות קבוצת הרובוטיקה של הכפר הירוק במעמד הזכייה, ולוגו GSA הכפר הירוק הופיע בקיר ההוקרה של התחרות שארגנה ממשלת וייטנאם.