ליאור ברדוגו ושלושת ילדיו לא ישכחו לעולם את רגעי האימה כשנפלו מהיאכטה בה שטו להנאתם מול חופי אשדוד ורק מזרן קטן בו נאחזו השאיר אותם עם הראש מעל המים ומנע מהם לשקוע במצולות. לארבעת החיילים מבסיס חיל הים שהגיחו מתוך העלטה, העלו אותם על סירת ההצלה והובילו אותם לחוף מבטחים, הם יהיו אסירי תודה לנצח. "קיבלנו את החיים שלנו במתנה", אומר ברדוגו.
1 צפייה בגלריה
משפחת ברדוגו וחיילי חיל הים. "רגעי אימה, חרדה וצעקות"
משפחת ברדוגו וחיילי חיל הים. "רגעי אימה, חרדה וצעקות"
משפחת ברדוגו וחיילי חיל הים. "רגעי אימה, חרדה וצעקות"
(צילום: דובר צה"ל)
כשבועיים לאחר הדרמה שהתרחשה בלב ים הפגשנו לראשונה בין ברדוגו וילדיו איתי (16), איתן (13) ויואב (8) ובין החיילים שהצילו את חייהם. סמ"ר גיא קירשון, תושב הרצליה, מפקד ספינת צרעה 237 שהוביל את מבצע ההצלה, התקשה להסתיר את ההתרגשות שלו כשפגש לראשונה את בני המשפחה.
השייט אליו יצאו בני המשפחה היה אמור להיות אירוע מרגש לכבוד חגיגת בר המצווה של איתן. ברדוגו (42), נשוי ללימור ואב לחמישה, הגיע עם שלושת בניו מלוד לאשדוד כדי להגשים לאיתן חלום ולשוט ביאכטה. חצי שעה אחרי תחילת ההפלגה, בסביבות 22:30, הערב החגיגי התחיל לתפוס כיוון שונה. "כבר היינו בלב ים", מספר ברדוגו. "פתאום הגלים התחילו להכות ביאכטה בעוצמה ונעצרנו. התחלנו להבין שכל הצד האחורי של היאכטה התמלא מים. לא עברו כמה שניות והיאכטה קיבלה זווית של 180 מעלות והתהפכנו. שני הבנים הגדולים, איתי ואיתן, צפו ועלו כלפי מעלה. אני והבן הקטן יואב נשאבנו כלפי מטה. תפסתי לו את היד כשאנחנו ארבעה מטרים מתחת למים והצלחתי איכשהו למשוך אותו למעלה".
בתוך כל הסיטואציה המסויטת גילו ברדוגו והילדים תושייה מרשימה. למעשה הם ניצלו בזכות שני אלמנטים: מזרן ים של תינוקות שנפלט מהיאכטה והטלפונים החכמים וחסיני המים שנשארו אצלם בכיסים.
למרבה המזל, מזרן הים הקטן המשיך לצוף בסמוך לבני המשפחה. "משכתי את יואב ואמרתי לו להחזיק את המזרן. הבנים הגדולים שהיו לידנו החזיקו את עצמם מעל פני המים", אומר ברדוגו.
בעודם נלחמים להשאיר את הראש מעל המים, שלפו איתי ואיתן את הסמארטפונים והתקשרו להזעיק עזרה. "המוקדנית לא בדיוק הבינה מה אני רוצה ממנה בהתחלה. בסופו של דבר היא הצליחה להבין כי מדובר בסירה שנקלעה למצוקה".
כשסמ"ר קירשון מקשיב לסיפור המצמרר של בני המשפחה הוא מבין עוד יותר את גודל האסון שהוא וחייליו הצליחו למנוע. "הגיע אלינו דיווח מהחוף על סירה שהתהפכה ועל אנשים שנמצאים בלב ים", הוא משחזר את האירוע מנקודת מבטו. "לא קיבלנו נ.צ, פשוט יצאנו עם הכלי כדי לחפש אותם".
איך זיהיתם את בני המשפחה?
"הילדים הדליקו את הפנסים של הסמארטפון ולאחר שהבחנו בהם ביצענו להם כריזות והם ענו לנו. באותם רגעים פחות דיברנו ובעיקר העלינו אותם אחד אחד לסירה שלנו".
איך הייתה ההרגשה אחרי שכולם עלו לסירה?
ברדוגו: "הייתה לנו אנחת רווחה והרגשתי שקיבלנו את החיים שלנו במתנה".
קראו גם >>>>
החיילת שירז פרידמן מאלוני אבא שהייתה בצוות: "אין אושר וסיפוק טוב מהצלת חיים. כשהילד הקטן ביקש לאכול חטיפים זה שימח אותי מאוד כי הבנתי שהוא בסדר וחזר לשגרה". גם רועי בוסי מפרדס חנה שהשתתף במבצע ההצלה התרגש מאוד: "לכולנו היה כיף שעשינו את המשימה כמו שצריך".
מאז אותו ערב גורלי ועד עכשיו, הם אומנם לא נפגשו פנים מול פנים אך הילדים שמרו על קשר עם החיילים והתכתבו איתם באינסטגרם.
כעת הם נמצאים בעיצומן של ההכנות לקראת חגיגת בר המצווה של איתן שתיערך בחודש הבא. בני המשפחה כבר יודעים מי יהיו אורחי הכבוד שלהם.
מפקד הצוות: "אנחנו נמצאים כל הזמן בפעילות מבצעית בים. זה כבר לא תלוי בנו, אבל נשמח להיות באירוע של איתן".