התפשטות הקורונה ברחבי השרון: במרכז הרפואי מאיר מאושפזים 14 חולי קורונה מתוכם 7 במצב קשה, ביניהם 3 מונשמים. כמו כן, אתמול (שלישי) נפטרה חולת קורונה בת 93.
1 צפייה בגלריה
14 מאושפזים
14 מאושפזים
14 מאושפזים
(צילום: עמית שאבי)
קראו גם >>>>
שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (רביעי) כי לישראל מצפים חודשים ארוכים של מאבק בווריאנט הדלתא. "אנחנו צפויים לראות עלייה בתחלואה בשבועות הקרובים, ולצערנו גם במספר החולים הקשים", אמר הורוביץ במסיבת עיתונאים. לצד זאת, לדבריו, "אנחנו מבינים שהקורונה לא תחלוף בקרוב מהעולם. האסטרטגיה שלנו ברורה - חיים לצד הקורונה". הוא הוסיף כי נדרשת אחריות אישית כדי לא להגיע להגבלות שיפגעו בשגרת החיים.
הורוביץ אמר כי הממשלה מתכוונת "לפתוח את שנת הלימודים כסדרה באופן מלא". לדבריו, ניתן יהיה לאפשר זאת בשל צעדים שונים שנוקט משרד הבריאות וכן המעבר לבדיקות קורונה ביתיות מהירות. לפי הורוביץ, כבר בשבוע הבא תחל פריסה של עמדות לבדיקות קורונה מהירות מטעם מד"א, וכן יגיעו לבתי המרקחת ולרשתות הפארם בדיקות קורונה ביתיות מהירות.
מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי המשרד תומך בנקיטת "צעדים מיידיים" לבלימת התפשטות הקורונה. בראיון לאתר Ynet אמר אש כי על אף שמספר החולים הקשים נותר נמוך יחסית, "אנחנו חושבים שלא נכון לחכות שהתחלואהתעלה יהיה קשה לעצור כשנגיע למספרים יותר גדולים". משרד הבריאות צפוי להעביר את המלצותיו לקבינט הקורונה, שיתכנס מחר ב-13:00.