בגלל החולצות: תושבי הרצליה שערכו פיקניק ולבשו חולצות מחאה נעצרו אתמול (שבת) בגינה ציבורית מול ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין.
2 צפייה בגלריה
הפיקניק סמוך לביתו של ח"כ אדלשטיין
הפיקניק סמוך לביתו של ח"כ אדלשטיין
הפיקניק סמוך לביתו של ח"כ אדלשטיין
(צילום: פרטי)
בעקבות המעצר תנועת "חוזה חדש הרצליה" ונציגיה במועצת העיר המייצגים את תנועות המחאה בהרצליה רואים בחומרה את התנהגות השוטרים שהפרו את החוק ופגעו בזכויות האזרחים במרחב הציבורי.

קראו גם:

"בכדי לרצות גורמים פוליטיים, המשטרה החליטה בשישי וגם בבוקר שבת לעצור תושבים בפיקניק שקט בגינת שלומציון בהרצליה פיתוח. אזרחים שכל עוונם היה כי לבשו חולצות הקוראות להשבת החטופים או חולצות בעלות סממני מחאה. משתתפי הפיקניק ישבו יחד על הדשא במרחק סביר מביתו של ח"כ יולי אדלשטיין. מגהפונים לא היו וגם לא קריאות מחאה.
"המשטרה פגעה על דעתה בחופש התנועה, בזכות השימוש במרחב הציבורי ובחופש הביטוי, כשבמקום נכחו פחות מ-50 אזרחים. אנחנו מגנים את התנהלות השוטרים וקוראים להם לחזור לשמור על החוק ולא על השלטון. לנהוג בשיקול דעת ולא לקיים מעצרים סלקטיביים. אנחנו לא נוותר על החירות שלנו, לא נוותר על זכויות האדם והאזרח ולא נוותר על הדמוקרטיה המגנה עליהם".

2 צפייה בגלריה
ח"כ יולי אדלשטיין
ח"כ יולי אדלשטיין
ח"כ יולי אדלשטיין
(צילום: גיל יוחנן)

מהמשטרה נמסר: "שוב אנו רואים התנהלות של מפגינים שמנסים באמתלה לייצר תמונה מעוותת של המציאות וקוראים להפגנה 'פיקניק', הנחיות היועמ"ש ברורות וכפי שנקבע, חל איסור על הפגנה ליד בתי מגורים של אנשי ציבור במרחק של פחות מ-300 מטר. השוטרים שפעלו במקום לאכיפת ההנחיות והחוק, ביקשו מהמוחים שחלקם נראו מספר פעמים בעבר מפירים את הסדר לעזוב את המקום, לאור קיום מחאה במקום שאינו מאושר בצמוד לביתו של ח"כ באופן שמהווה הטרדה ופגיעה בפרטיות. מפגינה שלא נענתה להוראת השוטרים לעזוב את המקום, עוכבה לחקירה בחשד להתנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי".