לעצב אין סוף: ביום שני השבוע נפל בקרבות בצפון הרצועה סמ"ר נועם ישראל עבדו ז"ל בן ה-20, תושב קדימה (במקור מכפר סבא), בני המשפחה, חבריו ומכריו עדיין מתקשים לעכל את הבשורה המרה: "תמיד היית לוחם, נולדת להילחם ונלחמת..חייל מצטיין שלי".
5 צפייה בגלריה
נפרדים מנועם עבדו ז"ל
נפרדים מנועם עבדו ז"ל
נפרדים מנועם עבדו ז"ל
(צילומים: פרטי, יריב כץ)
עבדו היה לוחם בגדוד 17 בהכשרת מ"כים של חטיבת ביסל"ח, ששירת כלוחם בגדוד 12 בחטיבת גולני. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. חבריו ובני משפחתו מספרים על אדם שהיה מורעל על הצבא והיה מהמובילים בקרב חבריו לנשק. דודו שלנועם, אמיר גבאי: "אנחנו משפחת גולני. ברגע שאתה מתגייס המפקדים יודעים מי המפקד הבא. הוא תמיד עשה את זה, הוא היה לוקח את כול החברים ומרעיל אותם לפני הכניסה לעזה. הוא סיים מסלול וככה נלקח לשמיים. הוא לחם לחימה אינטנסיבית. אימא שלו אמרה לי כול הזמן 'תתפללו עליו'. בסוף הוא יצא למ"כים והיא נרגעה. כל גולני עברו ללבנון, הוא נשאר בביסל"ח ואז הקפיצו אותו לעזה".

5 צפייה בגלריה
נועם עבדו ז"ל
נועם עבדו ז"ל
נועם עבדו ז"ל
(צילום: פרטי)

קראו גם:

5 צפייה בגלריה
קברו של נועם ז"ל
קברו של נועם ז"ל
קברו של נועם ז"ל
(צילום: פרטי)

בלוויה נפרדה ממנו בדמעות אחותו הגדולה ממנו בשנה מיתר: "נועם שלי, אתה הנפש התאומה שלי. אני לא מאמינה שלא תהיה בחיים שלי יותר. תמיד שמת את עצמך לפני הכלל, תמיד דאגת למשפחה. עכשיו מי ירפא את הלב השבור? מי יחבק? שנה שעברה החליט אלוהים להציל אותי במסיבת הנובה ואחרי שנה הוא החליט לקחת אותך. אומרים שאלוהים לוקח את הטובים ביותר. היית מלאך בדמות אדם. נפלת במלחמה כל כך צודקת. לנצח תהיה הגיבור שלנו".

5 צפייה בגלריה
הלוייתו של נועם עבדו ז"ל
הלוייתו של נועם עבדו ז"ל
הלוייתו של נועם עבדו ז"ל
(צילום: יריב כץ)

בת זוגו, תמר, אמרה: "מאמי שלי, אתה האדם הכי טוב שהכרתי בחיי. כשהכרתי אותך הכרתי אדם שתמיד מחייך ותמיד מפזר אהבה ותמיד דואג למי שהוא אוהב. האהבה שלנו הייתה חזקה יותר מכל דבר בעולם. הלב שלי לעולם לא ירגיש יותר את ההרגשה הזו. היית כל העולם שלי. אני אוהבת אותך בלי תנאים ויודעת שתלווה אותי לכל החיים. לפני שנכנסת לעזה אמרת שאתה אוהב אותי יותר מהכול, הבטחת שהכול יהיה בסדר ושתשמור על עצמך. הייתה לי הזכות לקבל את האהבה שלך".
עוד לפני הצבא היה נועם חניך בקבוצת "צהלה" בנתניה, טלי שטרקמן שליוותה אותו במהלך שהותו שם אמרה: "נועם אהוב ליבי, ככה שמרת את עצמך בטלפון שלי... לפני 5 שנים נכנסת לנו לחיים, ילד מתוק עם חיוך הכי מיוחד בעולם. כבר בשיחות הראשונות כילד בן 15 הסברת לי שאתה רוצה להיות איש חשוב. רצית ללמוד, לצמוח, שאלת אין סוף שאלות בכל נושא אפשרי, ילד עם סקרנות מקסימה, תמימה, ילד עם שאיפות אמיתיות להגיע כמה שיותר רחוק.

5 צפייה בגלריה
סמ"ר נועם ישראל עבדו ז"ל
סמ"ר נועם ישראל עבדו ז"ל
סמ"ר נועם ישראל עבדו ז"ל
(צילום: פרטי)

"רצית שאלמד אותך איך לעבוד בהייטק, "תלמדי אותי אקסלים" טלי ביקשת, ומהילד גדלת לבחור, וחרף כל הקשיים, הצלחת לסיים את כל הבגרויות בהצלחה. הגיוס לתפקיד משמעותי לצבא היה ברור, כי תמיד היית לוחם, נולדת להילחם ונלחמת..חייל מצטיין שלי.
"ב6 החודשים האחרונים לחייך, זכית לאהוב את תמר שלי. זכיתם שניכם באהבה ענקית ומסתבר שחד פעמית. אהבה עוצמתית, מטורפת, סוחפת, אהבה שכנראה לא היתת נגמרת, אם רק אתה היית נשאר... נועם אהוב ליבי, שומע? אני בטוחה שאתה שומע ולכן חשוב לי שתדע, שהצלחת! אתה איש חשוב. ובזכותך ובזכות הדור המדהים שלך, אנחנו ננצח. נוח על משכבך בשלום ילד אהוב שלנו, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".
ראש עיריית כפר סבא רפי סער ספד לנועם גם הוא: "נועם ז"ל הוא בן למשפחת עבדו היקרה, שגרה במשך שנים בכפר סבא והינה חלק בלתי נפרד מעירנו. נועם היה חדור רוח לחימה, חייכן ואהוב, שחלם תמיד לשרת בחטיבת גולני. נועם ז"ל נפל בעת שהיה בהכשרת מ"כים, שאחריה היה אמור לפקד על כיתת לוחמים בצבא ההגנה לישראל, ולהיות חלק מהובלתם והפיכתם ללוחמים הטובים ביותר. זהו אובדן קשה מנשוא. בשם כל תושבי כפר סבא, אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים להם תנחומים".