עיריית כפר סבא ותאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית ממשיכים לפעול יחד ולהביא לשינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת. במסגרת הפרויקט, שיוצא לדרך בימים אלה ב-10 בתי ספר ו-15 גני ילדים בעיר, ילדי הגנים ובתי הספר ילמדו על חשיבות מיחזור הפסולת האלקטרונית ולאחר מכן יקבלו שקיות שבאמצעותן הם יאספו סוללות ישנות, טלפונים סלולריים ישנים ושאר מכשירים אלקטרונים קטנים שכבר אין בהם שימוש, ויביאו למיחזור במוסדות החינוך או ל"מפעל המיחזור" הנייד של תאגיד מ.א.י שיוצב ב"מרכז קיפוד" במהלך חופשת חנוכה.
1 צפייה בגלריה
פסולת אלקטרונית
פסולת אלקטרונית
פסולת אלקטרונית
(צילום: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>
במסגרת הפעילות החינוכית, הילדים לומדים על חשיבות מיחזור הפסולת האלקטרונית, ופועלים לאיסוף הפסולת, תוך שהם עוברים תהליך חינוכי ערכי וגם מבצעים אותו בפועל.
התושבים כמובן יכולים למחזר פסולת אלקטרונית לאורך כל השנה. ברחבי כפר סבא מוצבים דרך קבע מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית, וניתן גם לפנות את הפסולת מבית התושב או להביא את המוצרים הישנים לחנויות שונות בעיר. מיקומי נקודות האיסוף וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר העירייה.
בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-170,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה ומזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה.
כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.
אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ"לים משותפים בתאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "תלמידי ישראל של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי כפר סבא מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה".