שוטרי תחנת גלילות במרחב ירקון במחוז ת"א, ביצעו הבוקר פעילות יזומה באתר בנייה ברחוב בר כוכבא בהרצליה, נוכח חשד להעסקת והסעת שוהים בלתי חוקיים, ובמטרה לחזק את בטחונו ושלומו של הציבור, במיוחד על רקע הפיגועים והאיומים הביטחוניים בה נתונה המדינה.
3 צפייה בגלריה
השבחים שנתפסו בהרצליה
השבחים שנתפסו בהרצליה
השבחים שנתפסו בהרצליה
(צילום: דוברות המשטרה)
במסגרת הפעילות עצרו השוטרים הבוקר 10 תושבי שטחים באתר הבנייה אשר על פי החשד, שהו ועבדו במקום ללא אישורי שהייה. על פי החשד 8 מהם השתמשו בתעודת זהוי מזוייפת.
בנוסף, השוטרים עצרו תושב לוד, אשר על פי החשד הסיע את השב"חים לאתר בנייה ותפסו את רכב ההסעה. המעסיק אשר העסיקם בניגוד לחוק בתקופה רגישה זו זומן לחקירה פלילית.החקירה נמשכת ובין היתר נבחנת סגירת האתר.
בתוך כך, המשטרה ביקשה להאריך את צו הסגירה למאפייה ומסעדה ברחוב השונית בהרצליה אשר בעליה העסיק פעם אחר פעם, בהפרש של שבועיים, תושבי שטחים ללא אישורי שהייה. בית המשפט נעתר.

3 צפייה בגלריה
הארכת צו הסגירה למאפיה ולמסעדה בהרצליה
הארכת צו הסגירה למאפיה ולמסעדה בהרצליה
הארכת צו הסגירה למאפיה ולמסעדה בהרצליה
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:

כזכור, לפני כחודש (11-13.7.24), במסגרת פעילות מבצעית ממוקדת של שוטרי תחנת גלילות, מרחב ירקון, בעסקים ובאתרי בנייה בהרצליה ורמת השרון, במטרה למנוע ולהרתיע מהעסקת, הסעת או הלנת שוהים בלתי חוקיים, במטרה לחזק את בטחונו ושלומו של הציבור, נעצרו עשרות שב"חים ומעסיקים לחקירה, ובעקבותיו נסגרו עסקים בצו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר.

3 צפייה בגלריה
תעודות זהות מזויפות
תעודות זהות מזויפות
תעודות זהות מזויפות
(צילום: דוברות המשטרה)

ביום 11.7.24 במהלך מבצע האכיפה שביצעו, גילו שוטרי תחנת גלילות כי בעלי המאפייה והמסעדה ומנהלה ברחוב השונית בהרצליה (קניון ארנה) העסיקו בנסיבות מחמירות במסעדה 3 תושבי שטחים נוספים בניגוד לחוק. המעסיק ומנהל העסק נחקרו בגין העסקת השב"חים.
השוטרים הופתעו לגלות כי בעלי העסק ממשיך להפר את החוק למרות שכשבועיים קודם לכן, ביום 27.6.24, עצרו השוטרים בעסק שלושה תושבי שטחים, ללא אישורי שהייה, אשר הועסקו בניגוד לחוק.
על פי החשד, פעל העסק ללא רישיון כחוק והעסיק תושבי שטחים ללא אישורי שהייה בנסיבות מחמירות, על אף הסיכון הרב הנשקף מהם, כאשר יש להם נגישות לכלים המסוכנים במטבח בית העסק ולציבור מבקרי המרכז המסחרי, בו נמצא העסק.
בעקבות מעשיהם, מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, חתם על צו להגבלת השימוש במקום (צו סגירה מנהלי) לבית העסק ברחוב השונית למשך 30 ימים מיום 22.7.24 ועד ליום 20.8.24 כולל.
אתמול (רביעי) פג צו הסגירה אולם בעל העסק לא עמד במילוי התנאים שנועדו להבטיח כי לא יעסיק במקום שוהים בלתי חוקיים, ולפיכך ביקשה תובעת הרישוי של מרחב ירקון להאריך את תוקפו של צו הסגירה.
בית משפט השלום בת"א-יפו הותיר את צו הסגירה על כנו עד למילוי תנאים וערבויות שנועדו להבטיח כי לא יועסקו במקום שוהים בלתי חוקיים, וכפי שקבע השופט, העסק לא ייפתח אלא לאחר שהמשטרה תבחן כי כל התנאים מולאו.