תושב השטחים שעבד בשירות עיריית הרצליה הגיש בשבוע שעבר בבית הדין האזורי בתל אביב תביעה נגד העירייה, בטענה שמאז פרוץ המלחמה לא הוחזר לעבודתו ולא קיבל משכורת עבור עבודתו בעירייה. כעת העובד תובע גם תנאים סוציאליים והלנת שכר.
2 צפייה בגלריה
הגנן רוצה משכורת
הגנן רוצה משכורת
הגנן רוצה משכורת
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
התובע, נשוי ואב למשפחה ברוכת ילדים, תושב כפר גיוס באזור קלקיליה, טוען כי החל את עבודתו בעיריית הרצליה ביום ה-1 מאי 23', ועבד עד ליום ה-6 לאוקטובר 23', עד לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", אשר בעקבותיה נחסמה כניסתו לתחומי מדינת ישראל. לדבריו, עיריית הרצליה העסיקה אותו בתחומי העיר, ועבד כגנן בפרקי העיר. במסגרת תפקידו, התובע היה עובד בגינון בפרקים שנמצאים בתחום המוניציפלי של העירייה - בפארק הרצליה ופארק גליל ים.
בכתב התביעה טוען העובד, כי יום העבודה שלו החל משעה 05:00 בבוקר עד השעה 14:00 בצהריים ולעיתים מעבר לשעה זו. לטענתו, הוא היה יוצא, מכפר ג'מאל שבשטחים, בכוחות עצמו ועל חשבונו הפרטי, מגיע דרך מעבר אליהו בטולכרם, וזאת בשל גילו המתקדם אשר לא מחייב אישור כניסה לישראל מרשויות הביטחון עד לעבודה בהרצליה.

2 צפייה בגלריה
עבודות גינון
עבודות גינון
עבודות גינון
(צילום: שאטרסטוק)

התובע מוסיף כי הוא עבד ששה ימים בשבוע, קיבל שכר יומי בסך של 350 שקל ליום. לטענתו, מעבר לשכר הנ"ל לא קיבל כל גמול אחר, ללא תלושי שכר וללא פירוט לשכר העבודה. כן נטען, כי התובע עבד יחד עם עובדים נוספים, תושבי השטחים באותה מתכונת. שכר העבודה היה משולם בהלנה מתמדת, הכל ב-15 לחודש. לטענת סניגורו של העובד, עו"ד עבד אלטיף בדיר, עיריית הרצליה נותרה חייבת לתובע בגין שכר עבודה של חודשים ספטמבר ואוקטובר, בגין 20 ימי עבודה שלא שולמו עד היום הזה, סך של 6,000 שקלים.
עו"ד בדיר מציין כי מדובר בכמה עובדים תושבי יהודה ושומרון שעבדו בעיריית הרצליה, שחלקם הגיש תביעות לבית הדין לעבודה וחלקם מתכוון להגיש לאחר שלא נענו בקשותיהם. עו"ד בדיר טוען בכתב התביעה, כי אין מחלוקת כי התובע היה עובד מצוין, נחשב לעובד מסור ומוערך. לדבריו, התובע ניסה להשיג את הממונים עליו, ללא צלחה. "הנתבעת הנפיקה לתובע כרטיס עובד מטעמה", נטען.

קראו גם:

בכתב התביעה נטען כי בהתאם למערכת היחסים בין התובע לנתבעת, התובע הועסק בנתבעת בהיותה רשות מנהלית. "התובע יטען כי חל על מערכת היחסים בינו לבינה הוראותיו של צו ההרחבה. חוקת העבודה של רשויות מקומיות".
העובד דורש מעיריית הרצליה כ-30,000 שקלים על הפרשי שכר, הפרשות לקרן פנסייה ופיצויים, דמי חגים, קרן השתלמות, דמי הבראה, חופשה שנתית, הפרת חובת מסירת הודעה לעובד ואי הנפקת תלושי שכר.
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה אינה מגיבה לעניינים העומדים ותלויים בבית המשפט".