עיריית הרצליה החלה להעסיק שומרים מהמגזר הערבי בבתי הספר בהרצליה ולטענת חבר המועצה אלעד צדיקוב, הצבת שומרים חמושים מהמגזר הערבי שלא שירתו בצה"ל, עלול להביא לסיכון שלום התלמידים על רקע לאומני: "זוהי קלות דעת, והימור על חיי אדם לאפשר למאבטחים בדרגת סיכון גבוהה לשמור חמושים על ילדי ישראל", טען.
2 צפייה בגלריה
"הימור על חיי אדם"
"הימור על חיי אדם"
"הימור על חיי אדם"
(צילום המחשה: עידו ארז)
קראו גם >>>>
במכתב דחוף ששלח השבוע חבר המועצה צדיקוב לראש העירייה משה פדלון הוא טוען כי "במספר בתי ספר בהרצליה, הוחל לאחרונה להציב מאבטחים ערבים חמושים כשומרי מוסדות החינוך בעיר כגון: תיכון היובל, חט"ב יד גיורא ועוד.
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה אלעד צדיקוב
חבר המועצה אלעד צדיקוב
חבר המועצה אלעד צדיקוב
(צילום: יוגב עמרני)
"רק לפני כחצי שנה, במבצע 'שומר חומות', נוכחנו לשבריריות הקשר והאמון עם הציבור הערבי בישראל - שעה שהתפרעויות התחוללו בערים מעורבות במרכז הארץ, וכן בנגב ובגליל. מודיעין משטרת ישראל מצביע על מגמה ריאלית של התחדשות המהומות בעוד כחודשיים וחצי במהלך חודש הרמדאן. כמו כן, לאחרונה פורסם בתקשורת כי אזרחים ערבים נושאי תפקיד של שמירה ואבטחה, היו מעורבים בפשעים על רקע לאומני וכנגד חלקם הוגשו כתבי אישום וחלקם אף הורשעו בעבירות טרור. זוהי קלות דעת, והימור על חיי אדם לאפשר למאבטחים בדרגת סיכון גבוהה לשמור חמושים על ילדי ישראל".
צדיקוב טוען כי דבריו אלו אינם מונעים מגזענות, וכי דרישות הסף המינימאלי שיש לדרוש עבור מאבטחים בעיר הינו שירות בצה"ל: "בטוחני כי דבריי ייתקלו במקטרגים שיצביעו עליהם כגזענות, אולם לא כך היא", כתב צדיקוב, "בחיי אדם אין משחק ואין הזדמנות שנייה. חובתנו להפעיל תנאי סף מינימאלי של שירות צבאי, למאבטחי מוסדות החינוך בעיר".
מעיריית הרצליה נמסר: "ביטחון התלמידים והצוותים במוסדות החינוך עומד לנגד עיננו וכל המאבטחים החמושים המוצבים במוסדות אלו עוברים בדיקות קפדניות על ידי קב"טי מוס"ח ומצוידים כולם באישור משטרה לנשיאת נשק, לאחר שעברו את כל התבחינים הנדרשים בהתאם לנהלים". ¿