עדן רוזנולד בן ה-18 כתב ספר פנטזיה,"יד פלדה לב מאש", שאת כריכתו איירה משי ארועתי בת ה-15 שאמה גדלה בכפר הילדים נרדים. עדן מתכוון להקדיש 10% ממכירת הספר לאגודה לכפרי ילדים אס.או.אס.
1 צפייה בגלריה
משי ועדן. הגשימו חלום
משי ועדן. הגשימו חלום
משי ועדן. הגשימו חלום
(צילום: יח"צ)
קראו גם >>>>
עדן רוזנולד בן ה-18 מתל מונד הגשים חלום ובתקופת הקורונה בזמן הסגרים כשמצא עצמו עם זמן פנוי כתב את ספר הפנטזיה "יד פלדה לב מאש". הספר מתאר את מסעו של קלבין ברחבי ארצו, סברון, ומסע זה מכיל בתוכו עולמות שלמים המלאים בחרבות, כפרים מוגנים בחומה, לוחמים, קסמים, גנבים ואפילו חדי קרן. גיבור בעל חוש צדק מוגזם שמסתובב עם חבורתו הקטנה. עדן, שקרא ספרי פנטזיה מגיל צעיר, מספר שהכתיבה עזרה לו להתחבר ולהבין את עצמו טוב יותר, והוא מקביל את מסעו בספר למסע התבגרותו של כל נער.
את כריכת הספר שכתב עדן איירה משי ארועתי בת ה-15 מהרצליה, שאמה, מרי ארועתי גדלה בכפר הנוער נרדים של אגודת כפרי הילדים והנוער. שיתוף הפעולה בין השניים וההתוודעות של עדן לסיפור החיים של אמה של משי, הביאו אותו להחלטה לתרום אחוזים ממכירת ספריו עבור האגודה לכפרי ילדים אס.או.אס, שם גם יערוך בהתנדבות סדנאות כתיבה לילדי הכפר.
מרי ארועתי התגלגלה בין קרובי משפחה ומשפחות אומנה עד שהגיעה בגיל 11 לכפר נרדים של האגודה לכפרי ילדים ונוער s.o.s. היא גדלה בדימונה, הבכורה במשפחה של ארבעה ילדים. בגיל שנה וחצי חלתה בסרטן בארובת העין ועברה ניתוחים וטיפולים. היא סבלה מאלימות קשה בבית מצד האב, מרעב, עוני והזנחה. הוריה התגרשו, האב הקים משפחה חדשה, אמא לא נמצאה כשירה לגל את הילדים ואחרי שנים במשפחות אומנה הם נשלחו אל כפר הילדים "נרדים" בערד ואז השתנו חייה. מרי גדלה בכפר עד גיל 19 כשהיא וארבעת אחיה מתגוררים יחדיו באותו הבית יחד עם אם בית וילדים נוספים. בגיל 20 נישאה, והקימה יחד עם בעלה את "מעוף הדרכות" סדנאות וחוגי העשרה לילדים ונוער בכל הארץ. כיום היא כותבת ספר שיראה אור בקרוב -טרילוגיה המגוללת את סיפור חייה.
"כפר נרדים נתן לי תקווה ועתיד", אמרה מרי השבוע, "לילדים כמוני שאין להם כלום הכפר נותן להם חיים ומציל נפשות. רק מי שמגיע מהתחתית כמוני מבין מה זה. הכפר הפך עבורי לבית של ממש. קיבלתי שם הכל, אהבה, חוגים, ביגוד וכל דבר שהייתי צריכה".
משי: "זו בהחלט סגירת מעגל מרגשת עבורי. הכפר הזה הציל את אימא שלי ואת המשפחה המורחבת שלי, אפשר לומר, שבלעדיו אני לא הייתי באה לעולם. לדעתי, החיבור לספר, בעומק שלו, גם מעניק מבט מקרוב על התלאות העוברות על כל מתבגר בחייו, בטח אם הוא חווה קשיים".