מירנה בנט, תושבת חיפה ואמו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, מתגוררת עשרות מטרים מצומת חורב וממוקד המחאה נגד הרפורמה המשפטית. במוצאי שבת האחרונה היא שמעה את 30 אלף המפגינים, כמו בכל שבת.
3 צפייה בגלריה
מירנה בנט
מירנה בנט
מירנה בנט
(צילום: גיל נחושתן)
את הולכת להפגין?
מירנה: "לא, אני אישה מבוגרת. אני כבר בת 80. בשעה של ההפגנה אני עם פיג'מה בבית....".
את תומכת במחאה?
"כן מאוד, ואני בהחלט מודאגת מהכיוון שאליו הולכת המדינה ומקידום הרפורמה הזאת. אנחנו, ג'ים ואני, באנו לישראל בחודש יולי בשנת 1967. באנו בטיסה הראשונה של מתנדבים מארה"ב בעקבות מלחמת ששת הימים. הרפורמה של הממשלה הזו מרחיקה את יהדות ארה"ב, זה הולך למקום לא טוב".

3 צפייה בגלריה
הוריו של בנט מתנדבים בקיבוץ
הוריו של בנט מתנדבים בקיבוץ
הוריו של בנט כמתנדבים בקיבוץ
(צילום מהאלבום המשפחתי)

מה החשש שלך?
"אני רואה שאין דיאלוג בין הצדדים. יש בשני הצדדים קיצוניים ופנאטים ונראה שאף אחד לא שומע מה הצד השני אומר. אין דיבור".
לאן כל זה הולך?
"מזה בדיוק אני חוששת. מדינת היהודים הגיעה לסופה כבר פעמיים בהיסטוריה. זה לא קרה בגלל אויבים מבחוץ אלא גלל מלחמת אחים בתוכנו. אני חוששת שמדינת ישראל תידרדר למלחמת אחים ומתפללת שזה לא יקרה".

3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: יואב דודקביץ)

בנה, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, תקף השבוע בחריפות את מדיניות הממשלה בראשות בנימין נתניהו, והתייחס במיוחד לעניין העברת תקציבים למגזר הערבי: "מיליוני ישראלים תמימים שוכנעו שבאמת הממשלה בראשותי מעבירה 53 מיליארדים לתנועה האיסלמית ולחמאס, ושהטרור הנורא נובע מכך.
"וביום שישי האחרון, בקול דממה דקה, ממשלת נתניהו אישררה בדיוק את אותה תכנית חומש לחברה הערבית שהעבירה הממשלה בראשותי, וטוב שכך. כי זו תכנית טובה שדואגת לתשתיות, מלחמה בפשיעה, תעסוקה ועוד. לומר, שנה וחצי של קללות, גידופים, האשמות כנגדי וכנגד חבריי - הכול שקר מוחלט.
"לא היה ולא נברא. השקר הנוראי הזה בוצע ביודעין, בכוונת תחילה, בציניות מוחלטת, ללא שום קווים אדומים - הכול מסיבות פוליטיות. אין לי אלא לומר: תתביישו לכם, מר נתניהו ומר סמוטריץ'. הרעלתם את המוחות של מיליוני ישראלים בכוונת תחילה. ההיסטוריה לא תשכח לכם את השקר הנתעב".

קראו גם:

הבן שלך אמר דברים קשים.
"מסכימה עם כל מילה שכתב".
אז אולי בכל זאת תגיעי להפגנות?
".....לא מבטיחה".