עובד בעיריית הרצליה חשוד כמי שמתחזה בפרופילים מזויפים לנטלי עוזר, מאמנת כושר בת 36 מכפר סבא, ופונה בשמה לנשים בשיחות בעלות אופן מיני.
3 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
היא לא האישה היחידה שנפלה קורבן למעשיו. לפני יותר מחצי שנה הוא נעצר לשלושה ימים, ואחר כך לעוד שלושה ימים במעצר בית והחקירה המשטרתית עדיין בעיצומה. בינתיים נמשכים מעשי ההתחזות, והתלונות והעדויות נגד האיש מצטברות. השבוע בריאיון ל"ידיעות השרון" מספרת נטלי על הסיוט שבו היא חיה בשנה האחרונה, על הפגיעה בילדיה ועל שמה הטוב שנהרס.
עוד נשים, שגילו כי מאחורי הפרופיל המזויף של נטלי עומד לא אחר מנוכל, סיפרו על המטריד הסדרתי שפגע בהן.
מתחזה לאישה
"שיכורה אבל ראש טוב, את במיטה? מממ... תעשי מקום. כפיות... מה בא לך, יפה שלי, ספרי לי, התנסית או עוד לא?" — התכתבות בנוסח זה היא דוגמה לשיחות הרבות שהתנהלו במסנג'ר, מתוך הפרופיל המזויף של נטלי עוזר. הנוכל הציג את עצמו כנטלי, בזהותה הווירטואלית, פנה לנשים אחרות ולעיתים גם לגברים, פיתח איתם שיחות בעלות אופי מיני, ודרש מהן תמונות וסרטונים אינטימיים.
לטענת עוזר, המתחזה, שהשתמש בזהותה כדי להונות נשים אחרות, הוא אותו האדם שיצר איתה שני קשרים קודמים, פעם כשהוא מתחזה לאישה אחרת ופעם כשהוא מתחזה לגבר אחר.
נטלי הגישה לפני כחצי שנה תלונה בתחנת משטרת גלילות, בגין "מעשים מגונים בהסכמה שהושגו במרמה, התחזות לאחר במטרה להונות וקבלת דבר במרמה". לטענת פרקליטה, עו"ד אלון זלצברג, החקירה מתארכת, בשעה שמרשתו ממשיכה להיות מוטרדת, שמה הטוב מוכפש ופרנסתה נפגעת. "אני חיה בתוך סיוט, אני רוצה את החיים שלי בחזרה", אומרת נטלי, מורה לחינוך גופני ובעלת סטודיו לאימוני כושר לנשים בשיטת קרוספיט.
עוד לטענתה, האיש שהטריד אותה הוא עובד עיריית הרצליה, שנעצר לפני כחצי שנה בפרשה אחרת, בחשד להתחזות ברשת כאישה, להטרדות מיניות ולסחיטת כסף. החשוד נעצר, לאחר שאישה אחרת התלוננה עליו, כי פנה אליה בזהות של אישה ששמה סיון מור יוסף, וסחט אותה באיום שיפיץ את תמונותיה ואת סרטוניה. המשטרה לכדה את החשוד ב-2 ביולי, 2019, בעת שקבע פגישה עם המתלוננת. אולם, למרות הזמן שחלף מאז, החקירה עדיין לא הושלמה וטרם הוגש כתב אישום.
לטענת נטלי, החשוד יצר קשר עם נשים רבות כשהוא מתחזה לסיון מור יוסף, וביוני 2019 הוא פנה גם אליה. "סיון הזדהתה כמדריכת קבוצות ריצה וכושר בשיטת קרוספיט, וכמי שמעבירה סדנאות בתחום הסקסולוגיה, שאלה אותי אם הייתי בהרצאה שלה ואם אני מעוניינת לרכוש אביזר מין. אמרתי לה שזה לא התחום שלי", מספרת נטלי.
"במהלך התכתבות שנמשכה שבועות ארוכים, ונשאה בין היתר גם אופי מיני ואישי, קיבלתי מסיון תמונות עירום וסרטונים אינטימיים, והתבקשתי להחזיר לה תמונות משלי, אך לא עשיתי זאת. ואז היא כתבה לי שהיא מתחילה להתאהב בי. בכל פעם שהצעתי לה להיפגש היא התחמקה, הבנתי שזה לא אמיתי וניתקתי קשר. לאחר זמן ראיתי את התמונות שלה כשהיא משתתפת בתחרות קרוספיט. ביררתי את שמה האמיתי ופניתי אליה במסנג'ר. היא לא הייתה מופתעת, אמרה שיודעת שמשתמשים בזהותה, והציעה לי ללכת למשטרה ולהצטרף לתלונה שהיא הגישה, בעקבות מקרים קודמים של התחזות בשמה. בעת הגשת התלונה במשטרה החוקרת אמרה לי: 'קחי מספר ותעמדי בתור'... התברר לי שיש מתלוננות רבות, שהמתחזה פנה אליהן תוך התחזות לאישה. הנשים הללו התאהבו בדמות שהוא יצר, אהבה וירטואלית, והסכימו לעשות כל מה שדרש מהן".
לא מרפה
לדברי סיון (39), הקשר שלה עם החשוד החל כבר ב-2014, לאחר שהשאיר לה פתק על מכוניתה, אמר שראה אותה ולא יכול היה להתעלם ממנה, והתחזה ליהלומן. "הייתי בתקופה קשה. בדיוק נפרדתי מהחבר שלי והייתי נואשת לקשר, טיפשה ותמימה. חזרתי אליו והתפתח קשר וירטואלי באמצעות הווטסאפ. הוא פיתה אותי לשלוח לו תמונות אינטימיות שלי. בשלב מסוים ניתקתי את הקשר. כעבור שנה בערך הוא פנה אליי בזהותו האמיתית, התחזה לגבר שעומד להתגרש, וניסה להתחיל איתי. אמרתי לו שאני לא בעניין. אחר כך הוא פנה אליי כשהוא מתחזה לגבר ששמו גיא אביב, ואף פתח על שמי פרופיל באתר היכרויות.
"התמונות והמידע ששלחתי אליו ב-2014 נשלחו אחרי כמה שנים לנשים אחרות מפרופילים פיקטיביים שלי. הוא הציג אותי כגרושה לסבית. חלק מהנשים הכירו אותי, והן שדיווחו לי על כך. אחת מהן השיגה את הטלפון שלו, והתברר שזה טלפון של עיריית הרצליה. בווטסאפ ראיתי את התמונה האמיתית שלו. הגשתי תלונה במשטרה, אבל התיק נסגר בלי ידיעתי. ב-2017 הוא פנה אליי שוב עם התמונה שלו וחסמתי אותו מיד. באותו הזמן פנתה אליי בחורה שהכרתי בחדר הכושר, וטענה שהוא פנה אליה בהתכתבויות דומות והיא זיהתה אותו בשמו.
"הפרשה קיבלה תפנית לפני כשבעה חודשים. בחורה שהייתה בקשר עם דמותי הפיקטיבית הגיעה לראות אותי במהלך תחרות קרוספיט. היא הייתה בהלם כשאמרתי לה שאני לא מכירה אותה. ואז, בעוד אני מתחרה, היא קיבלה הודעה מהמתחזה והבינה שזו לא יכולה להיות אני. דיווחנו למשטרה, וזו עשתה לו מארב ולכדה אותו. התיק נפתח מחדש, אבל עד היום הוא לא קיבל כתב אישום".
"נשים התאהבו בי"
בחזרה לנטלי עוזר. "בעת שנתתי עדות במשטרה, אמרתי לחוקרת שאם הוא עשה זאת לסיון, הוא יכול גם לקחת את הפרטים ואת התמונות שלי ולהתחזות בשמי", אומרת נטלי. "החוקרת אמרה לי שזה בהחלט ייתכן. ואכן, אחרי שניתקתי את הקשר עם המתחזה, הוא מחק את החשבון של סיון ופתח חשבונות פיקטיביים על שמי בגרסאות שונות: נטלי, נטלי עוז, עוז נטלי (בלועזית), נטלי אקטיב, נטעלי, וכלל בהם את פרטיי האישיים, את תמונותיי ואת תמונות ילדיי. הוא הציג אותי כגרושה, שבעקבות גירושיה עברה צד וכעת היא לסבית. הבחנתי בדפוס פעולה קבוע, עם אותן האמירות כמו בעת שהתחזה לסיון מור יוסף.
"נשים שהתכתבו עם הדמות שלי, קיבלו תמונות שלי, והתאהבו בי מעל הראש. אחת מהן הייתה רווקה מהרצליה בת 35. לפני כארבעה חודשים המתחזה שאל אותה אם היא רוצה לבוא לסטודיו שלי, החמיא לה, ושאל אותה אם הייתה פעם עם אישה, ואם היא רוצה להתנסות".
הרווקה מהרצליה מוסיפה פרטים: "אישה שהזדהתה כנטלי עוז פנתה אליי בפייסבוק, וביקשה חברות. אחרי שאישרתי אותה התחלנו להתכתב, הבנתי שהיא מדריכת כושר, דיברנו על ספורט ועל הילדים, על הגרוש שלה, על בית הספר, ועל החיים בכלל. ואז היא כתבה משפטים עם קונוטציות מיניות ורמזים לסביים. קלטתי שמשהו לא תקין בניסוחים שלה. התייעצתי עם חבר, והוא אמר לי: 'אישה לא מדברת ככה'. הוא הציע לי להמשיך לדובב אותו ולראות לאן זה יתפתח. אחרי שבוע חיפשתי את הטלפון של נטלי האמיתית והתקשרתי אליה. מהשיחה בינינו הבנתי שנפלתי קורבן למתחזה. שלחתי לו הודעה שאני יודעת שמדובר בהתכתבות פיקטיבית, ושהמשטרה כבר יודעת עליו. ברגע שהוא קיבל את ההודעה שלי הוא מחק את החשבון, ואיתו יחד נעלמו עוד כמה אנשים שהיו איתי בקשר, ובהם גם גבר שהתחזה כגיא אביב".
3 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
"ניצל את חולשתי"
גיא אביב, הוא אביב חדד, 35, גרוש, כדורגלן לשעבר וכיום מאמן נוער. זה שלוש שנים הוא מודע לכך שמתחזה משתמש בזהותו. בן דמותו הווירטואלי היה בקשר לא רק עם הרווקה מהרצליה, אלא גם עם נטלי ועם סיון, וגם עם אותן הנשים שהיו בקשר עם שתיהן באמצעות החשבונות הפיקטיביים שלהן. "כמה בחורות פנו אליי וסיפרו לי שנפתחו בשמי חשבונות בפייסבוק, לפעמים כגיא אביב ולפעמים כאביב גיא, ושפניתי אליהן בפניות מיניות, שלחתי אליהן תמונות וגם ניסיתי להפשיט אותן. זה גרם לי עוגמת נפש רבה, אבל עד כה טרם הגשתי תלונה במשטרה. אם יפנו אליי מהמשטרה אשמח לשתף פעולה".
אחת הנשים שנפלה קורבן למעשיו של המתחזה הגישה תלונה במשטרה. מדובר במורה לחינוך גופני בת 47, גרושה ואם לבן, המגדירה את עצמה דו-מינית. "קיבלתי בקשה לחברות מנטלי עוז, ואחרי שאישרתי את החברות, היא שלחה הודעה והתחלנו לנהל שיחה. בהדרגה השיחה קיבלה אופי מיני לסבי. שיתפתי עם המתחזה פעולה פעם פעמים, ביקשתי להיפגש, ואז הוא התחמק. כשהבנתי שמדובר במתחזה חיפשתי את השם של נטלי, מצאתי את החשבון האמיתי שלה, ויצרתי איתה קשר. היא נתנה לי את הטלפון של החוקרת, הגעתי לתחנה והגשתי תלונה. הייתי אז במצב רגשי קשה, הוא ניצל את החולשה שלי והשפיל אותי. מבחינתי זה היה אונס וירטואלי".
לדבריה, גם לאחר הגשת התלונה במשטרה ההטרדות לא פסקו. "אחרי כמה ימים התקשר אליי בפייסבוק החשוד בשמו האמיתי, ואמר לי: 'ראיתי את הפרופיל שלך, רוצה להיפגש?' במקביל פנה אליי גם גיא אביב. שלחתי למשטרה את כל התיעוד, ואמרו שיהיו איתי בקשר. לפני כמה ימים התקשרתי אליהם שוב, אמרו שיזמנו אותי לחקירה, ומאז לא זומנתי לחקירה נוספת ולא קיבלתי שום עדכון".
"שמי נהרס"
לדברי נטלי, מאז שהחלו ההטרדות מצד המתחזה, נגרם לה נזק רב. "עד היום אני מוטרדת על ידי נשים שפונות אליי באמצעות החשבון הפיקטיבי שלי, או על ידי נשים שמתעמתות איתי, כי חשבו שזו אני. נשים שמתאמנות אצלי אמרו לי: 'מישהי שהיא ידועה כלסבית סיפרה שאת פנית אליה'. רק השבוע מישהי כתבה לי, שקיבלה ממני הודעה על סדנת אורגזמה והעצמה נשית. מישהו כבר כינה אותי 'המאמנת הסוטה'. זה הורס את שמי הטוב ואת שמו של הסטודיו שלי, ופוגע בפרנסתי.
3 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
"אני אם לילדים ואני צריכה לפרנס אותם. הכי כואב לי, שהמתחזה משתמש גם בתמונות ילדיי כדי ללכוד את ליבן של הנשים שהוא פונה אליהן. היום אני לא מעלה תמונות של הילדים שלי, ומעלה הרבה פחות תמונות גם לעמוד העסקי שלי. צימצמתי את הפרסום, אני לא מפיצה הודעות בקרב נשים באזור כפי שעשיתי פעם, לא מעלה טיפים לתזונה נכונה, ולא מקדמת פעילויות התנדבותיות בקהילה, כמו תרומות שיער לחולות סרטן, כי אני יודעת שהוא עלול להשתמש בחומרים שלי נגדי. הוא הצליח לכבות אותי.
"אני מצפה מהמשטרה שתעשה כל שביכולתה כדי לשמור על ביטחוני האישי, על ביטחון ילדיי ועל שמי הטוב; שתתפוס את מי שאחראי לגניבת זהותי, ושתגן על נשים ברשת מפני המתחזה".
תיק בחקירה
ב-3 בנובמבר, 2019, כתב פרקליטה של נטלי עוזר, עו"ד אלון זלצברג, לקצין אגף חקירות מודיעין במרחב ירקון, נצ"מ אברהם אוחיון: "למרבה הצער, על אף מעצרו (של החשוד, ב-2 ביולי), ההטרדות נגד מרשתי לא פסקו ואף החמירו. מרשתי והמתלוננות הנוספות הן נפגעות עבירות מין ומרמה, והמשך המעשים האלה על ידי החשוד מוסיפים ומחמירים את מצבן הנפשי הקשה".
ב-6 בינואר כתב עו"ד זלצברג למפקד תחנת גלילות סנ"צ, יצחק מנשי: "אבקש לברר אם החקירה בתלונת מרשתי הסתיימה, ותיק החקירות הועבר לפרקליטות. לחלופין, האם התיק הועבר ליחידת חקירות מחשב של מחוז תל אביב?".
סנ"צ מנשי השיב ב-9 בינואר: "תיק החקירה נמצא בשלבי חקירה סופיים, אך טרם הסתיימה החקירה הנדרשת בתיק. התיק נבחן בסיוע של יחידת הסייבר ועם סיום החקירה יועבר לעיון ולהחלטת פרקליטות".
תגובת משטרת מרחב ירקון, שנמסרה השבוע: "התיק נמצא בחקירה. לוחות הזמנים מושפעים בין השאר מהצורך בקבלת אישור לביצוע פעולות חקירה מסוימות, ולקבלת נתונים מגורמים חוץ משטרתיים. מעבר לכך, לא ניתן להוסיף בשלב זה של החקירה". עורכת דינו של החשוד: "מרשי מכחיש מכול וכול את החשדות נגדו".
עיריית הרצליה בתגובה: "העובד הושעה מעבודתו על פי החלטת בית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות. ההשעיה בתוקף עד מיצוי ההליך המשפטי".