במיינט קריות דיווחו השבוע על נהגת שאיבדה שליטה והתנגשה בחלון ראווה של חנות קרביץ במתחם ביג קריות. מתנדבי איחוד הצלה שהגיעו למקום דיווחו כי האירוע הסתיים ללא נפגעים והנהגת סירבה להתפנות לטיפול רפואי. המשטרה, שהוזעקה למקום, פתחה בחקירת נסיבות התאונה.
גן כוכב השחר בנתניה הוא גן לחינוך מיוחד שלומדים בו עשרה ילדים, והוא ממוקם בתוך חדר ממ"ד קטן וצפוף. לטענת ההורים, למרות הבטחות חוזרות ונשנות שהמבנה הוא זמני, תאריך היעד לכניסה למבנה חדש נדחה. מדובר בגן שפתי לגילאי ארבע-חמש. מאחר שבגן יש רק חדר אחד, הילדים עוברים טיפולים בפרוזדור, או שמוציאים את שאר הילדים לחצר כדי שהטיפולים הפרטניים יהיו בכיתה. "זה לא גן, למעשה", אמרה אחת האמהות למיינט נתניה. "המתחם המקורי שהם אמורים להיות בו באגמים לא מוכן, וזה המבנה הזמני שבו היינו אמורים להיות עד דצמבר. הסכמנו, כי חשבנו שגם ככה יש באמצע הרבה חגים. אבל התאריך כבר עבר, ועכשיו מסרו שהמעבר לגן החדש יהיה בסוף ינואר. אני לא חושבת שגם התאריך הזה ריאלי, כי המתחם נראה כמו אתר בנייה, בלי ריצוף ואינסטלציה. לא נראה שמישהו מקדם את זה ואכפת לו. עכשיו יורד גשם, ובטח יגידו לנו בסוף החודש שלא ניתן היה לעבוד".
3 צפייה בגלריה
כוכב השחר. "זה לא גן", אומרים ההורים. צילום: פרטי
כוכב השחר. "זה לא גן", אומרים ההורים. צילום: פרטי
כוכב השחר. "זה לא גן", אומרים ההורים. צילום: פרטי
עוד הוסיפה האם כי בגן אין כיור או שירותים. "הם הולכים לגן ליד או מנגבים ידיים במגבונים. לבן שלי יש בעיות שפתיות, וגם בעיות גמילה, וזה אבסורד שאין שירותים. יש שם גם ילדים שמפספסים. הם ממש חווים רגרסיה", היא אומרת. מעיריית נתניה נמסר כי היא עושה את מירב המאמצים להשלים ביצוע כולל אישורי אכלוס עד סוף ינואר 2020 למבנה החדש. מהעירייה נמסר: "מדובר במבנה בגודל של 1870 מ"ר הכולל 3 כיתות גן ומעטפת למתנ"ס. משך ביצוע העבודות ע"פ תקן הינו למעלה משנה ואנו עושים את מירב המאמצים להשלים ביצוע כולל אישורי אכלוס עד סוף ינואר 2020".
צעירה כבת 19, בוגרת אחד התיכונים בראשון לציון, הגישה לאחרונה תביעה כנגד מחלקת החינוך של עיריית ראשון לציון. לטענתה, נכתבו עליה דברים פוגעניים בספר המחזור של בית הספר, בתביעה שהגישה הצעירה, יחד עם אמה, נגד מחלקת החינוך של העירייה היא כותבת כי בספר המחזור של התיכון בו היא למדה נכתב עליה כי הכינוי שלה הוא "פרחה בפיאט", כינוי גנאי פוגעני שלא חזר על עצמו כלפי תלמידים אחרים שהופיעו בספר המחזור. לטענתה, ספר המחזור הוא מסמך היסטורי שמלווה את התלמידים במשך עשרות שנים ומהווה מראה לפועלם בכל שנותיהם בתיכון ולכן היא חשה פגיעה גדולה בשמה הטוב ובתדמית שדבקה בה ועוד תדבוק למשך השנים הבאות. מהעירייה נמסר למיינט ראשון לציון בתגובה: "הנוסחים בספר המחזור נכתבים על ידי התלמידים עצמם כחלק מהווי הבית ספרי, כאשר לאחר מכן הם מאשרים את הנוסח הנכתב עליהם, כך היה גם במקרה זה. התלמידה אישרה את שנכתב עליה. לאחר מכן, התקבלה פנייה מהמשפחה שהנוסח לא מקובל עליהם. לפנים משורת הדין נאותה הנהלת בית הספר לאסוף את ספרי המחזור ולהדפיס ספרים מחדש. יחד עם זאת, מטבע הדברים התלמידים כבר התפזרו בחופשת הקיץ, חלקם אף התגייסו. למרות מאמצים אדירים להשיג את העותקים, אין אפשרות לשלוט על כל עותק שכבר חולק".
עם הגשמים העזים והטמפרטרות שצונחות, מגיעים אותם מראות מוכרים של עוברי אורח הספונים במעיליהם החמים. אך בהחבא מהעין, ישנם גם מראות עצובים ושכיחים לא פחות: אנשים שידם אינם משגת לרכוש ביגוד חם שיגן עליהם בימי החורף. שני קלצניק, תושבת רעננה, יזמה בהשראת הספר "העץ הנדיב", פרויקט נתינה מרגש: היא אספה עשרות מעילים ממכרים ובני משפחה, תלתה אותם על עץ וקראה למי שידו אינה משגת לקחת לעצמו מעיל. בתחילת השבוע, בהפוגה הקלה ממזג האוויר הסוער, תלתה שני את המעילים ברחוב אחוזה ברעננה. אל כל מעיל צורף פתק שקרא לעוברי האורח הזקוקים לו, לקחת אותו לעצמם: "אני לא כאן ליופי. אם קר לך, קח אותי". במיינט רעננה דיווחו כי תוך שעות ספורות התרוקנו העצים.
3 צפייה בגלריה
שני קלצניק ליד עץ המעילים. צילום: פרטי
שני קלצניק ליד עץ המעילים. צילום: פרטי
שני קלצניק ליד עץ המעילים. צילום: פרטי
על הקקנועים לאיסוף צואת כלבים שמעתם? במיינט פתח תקוה בישרו השבוע כי העירייה תפעיל ארבעה קקנועים חדשים שיפעלו ברחבי העיר וישאבו צואת הכלבים שלא נאספה על ידי הבעלים. הקקנועים מסתובבים באופן יזום ועל פי קריאות מוקד ושואבים את צואת הכלבים הן ברחובות העיר והן בגנים ובמשעולים, ובמקומות אליהם לא יכולה להיכנס מכונת טיאוט.
3 צפייה בגלריה
קקנועים. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
קקנועים. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
קקנועים. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה