3 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
"עיריית הרצליה תקדם ותפעיל מסלולים מסובסדים לרישום נישואי חוזה באמצעות עורכי דין מטעמה", בנוסח זה פותחים שני חברי מועצת עיריית הרצליה, אייל פביאן ("החופש לבחור") ורונן וסרמן ("יש עתיד") הצעה לסדר משותפת שתידון בישיבת מועצת העיר ביום שלישי הבא.
לטענתם ההצעה נועדה "כדי לספק לזוגות הפונים הצהרה משותפת בעלת תוקף משפטי", וכי "ראוי כי עיריית הרצליה תהיה פורצת דרך ותאפשר לתושבי העיר המעוניינים בכך להירשם בעירייה כזוג".
עוד מציעים השניים כי "עלות הרישום תהיה שווה בעלותה לרישום ברבנות, ותסובסד ככל שיהיה צורך בכך. עיריית הרצליה תכיר רשמית לכל דבר ועניין בכל שרותיה ומערכותיה, כזוגות נישואים בתושבי העיר אשר קיימת ביניהם תעודת זוגיות, או נישואי חוזה בשם אחר".
אייל פביאן: "צעירים רבים מאוד בהרצליה ובמדינה, מעוניינים להנשא בנישואים אזרחיים ולאו דווקא ברבנות, ומגיע להם שזה יהיה זמין, פשוט, אמין וזול. הבטחנו בבחירות ואנו פועלים לקיים : הרבה מהפכות אזרחיות התחילו מלמטה , וגם בזו, הרצליה תתחיל ועיריות אחרות יצטרפו. עיריית הרצליה צריכה לאפשר לתושביה, הסטרייטים והלהט"בים , לבחור איך להתחתן ,והיא יכולה לעשות זאת ממש כעת".
3 צפייה בגלריה
איל פביאן | צילום: דני שביט
איל פביאן | צילום: דני שביט
איל פביאן | צילום: דני שביט
חבר המועצה, רונן וסרמן: "יש אנשים שמרגישים שכל טקס החתונה האורתודוכסית הוא לא בשבילם, והם חיים בזוגיות מבלי להתחתן. כמו כן ישנם המון זוגות שהרבנות מסרבת לחתן. כל נושא ברית הזוגיות (ש"כחול לבן", מפלגת האם שלנו, מקדמת) מדבר בדיוק על הדברים האלה.
"בערים רבות בעולם ניתן להתחתן גם (או רק) בעירייה, אפילו הייתי בחתונה כזאת לפני כמה שנים בעיריית קיימברידג' (ליד בוסטון), זה היה מקסים ואינטימי ומרגש לא פחות מהחתונה האורתודוכסית שלי.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"בשל המצב התקוע של הכנסת והממשלה, ישנה הזדמנות בלתי חוזרת לקדם דברים ברמה המקומית, בדיוק כמו שעשינו עם התחבורה הציבורית בשבת, ולכן אני טוען שעיריית הרצליה, כעירייה מובילה, יכולה ואף צריכה להוביל גם בנושא הזה ולייצר פתרון מקומי, נוח ונגיש לכל מי שמעוניין להיקשר בזוגיות לאדם אחר".
מעיריית הרצליה נמסר: "תשובה והתייחסות להצעה יינתנו בישיבת מועצת העיר".