עיריית הרצליה מתכננת את הקמתם של שבעה שוברי גלים לאורך רצועת החוף המרכזי של העיר.
בפוסט שפרסמה אמש (שני) העירייה הסבירה עיריית הרצליה כי בשל סכנת התמוטטות המצוקים ונסיגת החופים והחול, ובהצעת מומחים, היא מתכננת הקמה של שוברי גלים שימנעו זאת: "המצוקים, שמאפיינים כל כך את קו החוף, בסכנת התמוטטות והחול בחופי הים הולך ואוזל... אם תשוו את התמונות של חופי העיר כיום לאלו של המאה הקודמת - תראו נסיגה מתמשכת של החול בחופי הים וקרבה מסוכנת של הים למצוקים.
2 צפייה בגלריה
צילום: עיריית נתניה
צילום: עיריית נתניה
צילום: עיריית נתניה
"הפתרון היחיד, המוכח בישראל מזה כחמישים שנה והמאפשר שמירה על קו חוף רחב ויציב לטווח זמן ארוך הוא הקמת שוברי גלים. פתרון זה הוא בר קיימא מבחינת השימוש במשאב הטבעי של החול הימי ומוסכם על אנשי סביבה, שחקרו את הנושא בעולם, למניעת נסיגת החופים ושמירה על המצוקים. פתרון זה מאפשר , לאורך זמן, את הרחבת משטחי החול הצרים, מגן וממזער את תופעת כרסום הגלים במצוקים והתמוטטותם וגם - מגדיל את בטיחות הרוחצים בים.
על כן, בהתבסס על חוות הדעת המומחים לנושא וגורמי המדינה העוסקים בעניין, בימים אלו מקדמת עיריית הרצליה תכנית לחזית חוף הים ולשיקום החול בחוף, התוכנית כוללת את הקמתם של 7 שוברי גלים, בחלק המרכזי של רצועת החוף. כך נשמר את משאב הטבע החשוב ביותר שלנו– חוף הים - למעננו ולמען הדורות הבאים".
2 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
כידוע, הקמת שוברי גלים צפויה לעורר התנגדות רבה בקרב עמותות הירוקים וגם בקרב גולשים ורוחצים (רק לפני כשלושה חודשים הפגינו כ-300 גולשים בחוף הצוק נגד הכוונה להקים שובר גלים במקום).
בנוסף, עמותת "צלול" הפועלת למען הגנת הסביבה טוענת כי מדובר בגורם מזהם המתערב בטבע, וכי הניסיון ליצור שוברי גלים בחופי אשקלון נכשל לטענתם וטרם הופקו הלקחים ממנו.
במכתב ששלח הגיאולוג הימי-חופי ד"ר יעקב ניר לראש עיריית אשקלון, הנמצאת בעיצומו של מאבק נגד הקמת שוברי גלים בחופיה, הוא פירט את הסכנות והכשלים שבהקמת השובר, והתייחס ספציפית לעובדה שבשולי השובר התרחשו מקרי טביעה כתוצאה מזרמי מערבולת. מדובר בבעיה כלל עולמית לדבריו, שמהווה את אחת הסיבות לכך שמדינות רבות החלו בעבודות לפירוק שוברי גלים בחופיהן.