1 צפייה בגלריה
צילום: גיא יחיאלי
צילום: גיא יחיאלי
צילום: גיא יחיאלי
"ללכת בלי ולהרגיש עם": עיריית הרצליה החליטה אמש (ראשון) על התאמת והרחבת שירות ההיסעים בסופ"ש - "קווי החוף" - הפועל מזה מספר שנים בעיר.
הקווים פועלים בצירים הראשיים של הרצליה אל מוקדי הבילוי שבלב העיר, הפארק, קניון שבעת הכוכבים ועד חופי הים. על פי המתווה המשופר, הוארכו נתיבי הקווים והם יגיעו עד לצפון תל אביב - אל שדרות רוקח ודרך נמיר, שם יתחברו אל שירותי התחבורה הפועלים באזור.
מלשון ההודעה עולה כי עיריית הרצליה מתחברת למיזם התל אביבי בדרך עקיפה ולא בדיוק על חשבונה. "הארכת הקווים עד לצפון תל אביב" מסרו גורמים במועצת העיר, "היא למעשה יצירת מסלול עוקף שיכביד על תושבי הרצליה. זה כמו הפתגם 'ללכת עם ולהרגיש בלי', רק הפוך, 'ללכת בלי ולהרגיש עם'. תושבי הרצליה שיצטרכו להגיע למרכז תל אביב למעשה ייצטרכו לקחת שני קווים: אחד של עיריית הרצליה ואחד של עיריית תל אביב".
"הארכת הקווים היא חצי עבודה, זה כמו שאומרים: נקח אתכם טרמפ עד לתל אביב ואז מורידים אתכם בתחנת האוטבוס הכי קרובה ממנה תוכלו להגיע לתל אביב", אמרו הגורמים.
לדברי ראש עיריית הרצליה, משה פדלון "בהרצליה יישמר הסטטוס קוו והרגישות ההדדית של הקהילות זו לזו. מטרת השירות, שכבר פועל בהצלחה לאורך השנים האחרונות, היא להעניק שירות לאוכלוסיות שאין בידן רכב פרטי, לילדים ולבני נוער ובכלל להקל על מי שאינו מעוניין לנהוג ולחפש חנייה".
פדלון הדגיש כי "לנגד עיני עומדים הערכים הנוספים של שירות מסוג זה - עידוד והטמעת הרגלי שימוש בתחבורה ציבורית ובסופו של יום צמצום פליטת גזים ושמירה על איכות הסביבה".
לשאלה מדוע לא הצטרפה העירייה למיזם קווי התחבורה בגוש דן השיב פדלון כי "מדובר מבחינת העירייה בהתאמת שירות קיים לצרכים חדשים ולכן אין סיבה להיכנס לפעילות מקבילה".
מעיריית הרצליה נמסר כי כבר בימים הקרובים יבצעו צוותי העבודה את הפעולות הנידרשות ליישום ההחלטה בהקדם.