שועלים ותנים מסתובבים ברחבי מזרח העיר: בשבוע האחרון התקבלו מספר תלונות ל"מיינט הרצליה" על המצאותם של שועלים ותנים במקומות שונים. 📷 על פי התלונות מדובר במקרה בו נצפה שועל בפארק העירוני, ובכמה דיווחים בודדים על המצאותם של תנים בשדות הסמוכים לאיזורי התעשייה. "בהתחלה חשבנו שמדובר בכלבים", אמרו התושבים, "אבל מבינים מאוד מהר שזה משהו אחר, זה תנים. הם עומדים ומסתכלים במבט שיכול להקפיא בן אדם. זה די מפחיד להתקל בדבר כזה". כידוע, השועל הוא חיה מוגנת והפגיעה בו היא אסורה. מומחי רשות הטבע והגנים שקיבלו פנייה בנושא הסבירו כי מדובר בעניין עונתי שיחלוף בתוך זמן קצר. השועל אינו מתקרב ואינו מסוכן לבני אדם ובשום אופן אין להאכילו או לפתותו באוכל ויש לצפות בו מרחוק. מהסקירה עולה עוד כי כיום ידוע ששועלים ותנים אינם נשאי כלבת. חיות "אופרטוניסטיות" רשות הטבע והגנים ביקשו להבהיר כי "השועל (וגם התן) שייכים למשפחת הכלבים והנם בעלי חיים 'אופורטוניסטים' המנצלים הזדמנויות למציאת מזונם, ומשום כך אינם חוששים להתקרב למגורי בני האדם. פעמים רבות מוצאים התנים והשועלים בישובים את ארוחת הלילה שלהם.(בד"כ על ידי חיטוט בפחי האשפה), אכילת מזון המיועד לכלבים/חתולים הנמצא בחצר או ציד עכברים בחצרות הישוב.
"למרות שהשועל והתן שייכים לאותה משפחה ניתן להבדיל ביניהם בקלות: התן גבוה וגדול מהשועל, צבע פרוותו אפור אדמדם, אוזניו וזנבו קצרים. השועל לעומתו קטן יותר, צבע פרוותו אדמדם וניכר למרחוק בזנבו הארוך בעל הקצה הלבן. "למרות היותם נפוצים כל ימות השנה, בעונה זו רואים אותם יותר מהסיבות הבאות: בעונה זו בגרו מעט הגורים והם מרחיבים את טווח השיטוט שלהם. הגורים סקרנים במיוחד ככל הצעירים ובודקים את סביבתם. בעונה זו של השנה כמעט ואין מזון זמין בטבע, בחצרות הבתים וסביבתם קיימים מקורות מזון זמינים וחיות הבר נמשכות אליהם.
"חשוב להדגיש - שועלים וגם תנים אינם מתקרבים לבני אדם. הם אינם מתקיפים ואינם נושכים אלא אם כן התקיפו אותם ואין כל סיבה לפחד מהם. לכשיתבגרו הגורים הם יפסיקו לבקר באזורים מיושבים, אלא אם כן האשפה והזבל או מקורות מזון אחרים ימשיכו להיות זמינים עבורם". "לכן, אנו ממליצים: דאגו לסגור היטב את פחי האשפה בחצרות ואל תזרקו בשר ועופות בחצרות הבתים כשלא ימצאו מזון השועלים יתרחקו. הקפידו למנוע השארת מזון לכלבים ו/או חתולים בחצרות ובאם אין הדבר אפשרי, יש לפעול לגידור החצר. "לסיכום, תנים ושועלים הנם חיות בר מוגנות והפגיעה בהם אסורה עפ"י החוק. אם נתקלתם בהם בשעת ערב אנא שימרו על מרחק סביר וצפו בהם מרחוק. בשום אופן, אל תנסו ללטף אותם או לפתותם במזון, כי ההתנהגות שלנו (בני אדם) לא תמיד מובנת לחיית הבר".